torsdag den 10. marts 2011

Ynglings morgenmad og pasta cremefine

Idag havde jeg sidste dag på idrætkirurgisk og ortopædkirurgisk ambulatorium. Lidt trist, men det passer mig nu meget godt. Næste uges udveksling er på endoskopi afsnittet, og så skal jeg tilbage til kirurgisk sengeafsnit, som er min klinikplads :)

Min ynglings morgenmad for tiden er denne her:
200 Gram fromage fraiche, blendet med 100 gram frosne hindbær. Mums!!
Det holder mig mæt fra kl.6 hvor måltidet indtages til ca. Kl.10 hvor jeg så spiser en banan eller et andet mellemmåltid.

Til aftensmad fik vi pasta med cremefine.


Du skal bruge:
- 200 gram skinketern
- En lille dåse majs
- 300 gram champignon
- 2,5 dl cremefine madlavningsfløde
- Et stort løg
- Et fed hvidløg
- 100 gram ærter
- Salt
- Peber
- Pasta

Tænd ovnen på 175 C varmluftovn.
Sæt pastaen over.
Rist løg, hvidløg, champignon og skinketern på en pande.

Når det har fået lidt kulør tilføjes cremefine, majs og ærter. Krydder med salt og peber.

Lad det stå og simrer til pastaen er færdig.

Si pastaen og put det i et ildfast fad. Hæld derefter tilbehøret over.
Sæt retten i ovnen 10-15 min.

Velbekommen! :-)
Jeg giver dog kun retten 3 stjerner, da den ikke er fantastisk men smager godt.
Jeg er mere vild med den udgave hvor man bruger mornay sovs, fløde og ingen ærter eller majs.

Jeg vil nu holde en velfortjent weekend. Mig og Mikkel har handlet ind, gjort rent, og ordnet vasketøj i dag så nu er jeg bare træt! Jeg ved ikke om jeg nogensinde vender mig til at stå SÅ tidligt op.

I morgen kommer Ida da hun også har selvstudiedag, og så skal vi læse sammen. Dog skal vi først indtage lidt let brunch. Jeg har lavet nemme havregrynsboller, og så skal der serveres en stor cafe latte til os hver fra min elskede nespresso maskine.
Denne her weekend er den eneste det næste lange stykke tid, hvor mig og Mikkel ikke har lagt os fast på nogle planer. Vi overvejer at gå ud og spise fredag eller lørdag, og måske også en tur i biffen.
Søndag spiller Rødovre (ishockey) semifinale, og den kamp vil vi også rigtig gerne til!
Vi skal også forsøge at komme i fitness, men vores overskud er minimalt for tiden.

Madplanen for de kommende dage lyder således:
Fredag: Bøffer med rødvinssovs og rodfrugtsblanding.
Lørdag: Enten går vi ud og spiser, ellers finder vi på noget meget nemt.
Søndag: Chili con carne (Mikkels livret)
Mandag: Kyllingwok med blandt andet kål og soya.
Tirsdag: Kylling casarolle.
Onsdag: Rester.

Ikke helt vildt spændende .. :-)

Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...