torsdag den 9. juni 2011

Sunde bananpandekager

Jeg må endnu en gang dele denne fantastiske opskrift med jer. Jeg har skrevet opskriften i et af mine aller første indlæg her på bloggen, dog uden billeder.
Nu skal i bare se :)
To færdige pandekager, med en god portion jordbær marmelade.

Tag en banan og mos den i en skål, tilføj to æg i skålen og rør rundt. Til sidst tilsættes en tsk. Vaniljesukker.

Ingredienser:
- 2 æg
- 1 banan
- 1 tsk. Vaniljesukker
- Marmelade
- 1-2 tsk minarine
- Evt. Frisk frugt

Den første pandekage på panden.

Jeg plejer at spise dem med friske blåbær eller jordbær samt marmelade.
Jeg har brugt isis jordbær marmelade for at spare ekstra på kalorierne. Det smager godt, og passer perfekt til retten.
Pandekagerne kan både bruges som dessert, morgenmad og mellemmåltid.

I morgen tidlig går turen til Berlin. Jeg vil derfor højst sandsynlig ikke blogge igen før mandag aften eller tirsdag morgen.
Så skulle det da lige være fordi aftensmaden bliver et eller andet spændende. Dog regner jeg bare med at lave omeletter.
Jeg skal nemlig nå at handle ind idag, skrive eksamens opgave færdig samt pakke resten af tingene.

I morgen tidlig er planen at jeg vil stå op kl.5.30, løbe en tur, springe i bad, spise morgenmad og pakke madvarerne i køletasken. Vi kører hjemmefra kl.6.45 så det er en lidt stram tidsplan.
Jeg glæder mig simpelthen så meget! Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde før, har trængt så meget til ferie ;)
Min moster bor i Berlin, og min morfar har en lejlighed der. Det er netop i hans lejlighed vi skal bo. Midt i øst Berlin. Et dejligt område, med masser restauranter og cafeer, samt tæt på transportmidler.

.. Sofie

5 kommentarer:

  1. hvor mange kalorier har pandekagerne?

    SvarSlet
  2. Hej Sofie.
    Rigtig skøn opskrift. Nu har jeg både brugt den som morgenmad et par gange, men også som aften-snack, hvis jeg har været lækkersulten. Den passer til de fleste situationer. Jeg putter dog også lidt kanel i retten, hvilket giver en skøn smag. Banan og kanel går virkelig godt sammen :) Det kan anbefales.

    SvarSlet
  3. Christine, jeg er desværre ikke klar over kalorie indholdet.

    SvarSlet
  4. Hej Malene :-)
    Mange tak. Jeg er også rigtig glad for opskriften og har spist den på mange forskellige tidspunkter af dagen.
    Tak for tippet. Jeg prøver med lidt kanel næste gang :-)

    SvarSlet
  5. De bliver især gode, med lidt havregryn, så er de heller ikke så tynde ;-)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...