onsdag den 8. juni 2011

Chokolade cupcakes

Nå! Pludselig fandt kæresten ud af at han skulle have kagen med i morgen i stedet for tirsdag. I stress og panik roede jeg rundt i køkkenskabene, køleskabet, og ja.. Alle steder ;)
Og her er så resultatet!

Opskriften (Lidt sjov, da ingredienserne måtte improviseres)
Ingredienser til ca. 16 stk.

- 350 dl hvedemel
- 2 spsk bagepulver
- 1,5 dl kakao
- 0,5 tsk salt
- 2 æg
- 2 dl sukker
- 175 gr. smeltet smør
- 2 dl mælk
- 1 tsk vaniljesukker
- 10 stk. Lys pålægschokolade

Sigt mel, kakao, salt og bagepulver i en skål.
Pisk æg og sukker i en anden skål, til det er luftigt.
Tilsæt så smeltet smør, mælk og vaniljesukker til æg blandingen.
Rør det forsigtigt sammen med de tørre ingredienser.
Hak lys pålægschokolade og tilsæt.
Pisk evt. Med elpisker.

Et lille uddrag af kagerne inden de kommer i ovnen.

Bages i 15 min. Ved 175 grader.

Kagerne ser noget kedelige ud uden frosting, og derfor måtte jeg søge hjælp i blogverdenen.

Frostingen fandt jeg her: http://www.annetteskager.com/2010/04/chokolade-cupcakes-med-ultimate.html
Dog lavede jeg kun 2/3 dele, og der var faktisk også lidt for meget alligevel.

Frosting, ca. 20 cupcakes.
Ingredienser:
- 6 dl flormelis
-2 dl kakao
- 120 gr. blødt smør
- Lidt under 1 dl lun mælk
- 2 tsk vaniljesukker

Det hele kommes i en skål og piskes til en luftig masse. Kommes på køl, mindst 30 Min.

Her er så en lille sukker bamse der glæder sig til at blive spist.
En rigtig tøse cupcake med blomst og lyserød drys.

Vi må håbe at de falder i god jord på jobbet.
Mikkel smagte en her til aften, og han gav den topkaraktere. Mikkel er ellers hverken kage eller chokolade typen, så jeg tør godt anbefale dem videre.

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. De ser da vild lækre ud. Imponerende hvad du lige kan trylle frem af køkkenskabene.

    SvarSlet
  2. Mange tak :) det er mine første cupcakes så jeg er næsten stolt :)
    Ja, det var nu utrolig heldigt. Det er sjældent at jeg har det hele hjemme. Der var lige præcis nok sukker og mel :)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...