onsdag den 15. juni 2011

Nem men smagfuld lasagne

Så fik jeg langt om længe lavet lasagne. Det har også kun været planlagt i madplanen de sidste (tja..) 3 uger tror jeg?? ;-)

Her er så billedet, som ikke yder smagen retfærdighed!
Mums for den da!

Jeg har jo lavet lasagne før, og blogget om den. Dog har jeg brugt en anden opskrift denne gang, så her kommer den.

Ingredienser:
- Hakket oksekød ca. 450 gr.
- En lille dåse majs
- En stor dåse tomatpure
- En dåse hakkede tomater
- En pakke cocktailpølser
- Lasagneplader
- Mornay sovs
- Revet ost
- Krydderier

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 175 C varmluftovn.
Brun det hakkede oksekød i en gryde. Tilføj cocktailpølserne.
Kom majs, tomatpure og de hakkede tomater i og lad det små koge.
Kom salt, peber, basilikum, oregano og lidt paprika i.
Tag et ildfast fad.
Lig halvdelen af kødblandingen i bunden, og put lasagneplader ovenpå så de dækker kødblandingen.
Smør halvdelen af mornay sovsen på pladerne, og tilføj så en ny omgang kødblanding.
Derefter ligges lasagneplader på igen, og dækkes med resten af mornay sovsen.
Giv retten 20 min. I ovnen.
Tag så lasagnen ud af ovnen, og drys med revet ost over det hele.
Giv retten yderligere 15 min. Og så er der mad! :)

Det her er min mere usunde udgave af lasagne. Så hvis du ønsker mere grønt, og mindre fedt så kig under oversigt: Aftensmad.
Her vil du finde den anden lasagne.
Den kan dog også findes øverst i Februar med titlen: la la lasagne :)

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...