mandag den 27. februar 2012

Skinkesnitzler i paprikafad ala Filo

Skinkesnitzler i paprikafad med cremefine, løg, karry ketchup og champignon. Serveres med ris


Her ses retten efter en tur i ovnen.

Det er en selvopfunden ret som blev improviseret ud fra de råvarer jeg havde i hjemmet.
Jeg var så heldig at Heinz sendte mig en fin pakke der indeholdte en grydeske og en "ny" ketchup som netop er kommet til Danmark. Normalt kan den købes over grænsen, og måske kender du den allerede? ;) Heinz curry/karry ketchup.


Du skal bruge til skinkesnitzler i paprikafad ala Filo - 2 Personer:
Ris
Skinkesnitzler (2-3 stk)
300 gr. champignon
2 løg
1,5 flaske cremefine
3 skiver kalkunbacon
200 gram fromage fraiche
50 gr. almindelig ketchup
40 gr. karry ketchup
2-3 tsk paprika
Salt og peber
Evt. Rød peberfrugt (det havde jeg ikke i køleskabet)

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen 200 C varmluft.
Kom snitzlererne på en pande og giv dem 3 minutter på hver side ved middel varme. Kom dem op i et ildfast fad.
Skær champignon i mindre stykker og steg dem til de er brunet.
Tilføj cremefine, fromage fraiche, ketchup, karry ketchup og krydderier.
Lad det koge i et par minutter og smag til.
Hæld saucen over kødet i fadet, og skær løgene i skiver og lig dem ovenpå.


Kom derefter baconen ovenpå.

Kom retten i ovnen i 30 minutter.
Sæt risene over og følg pakke anvisningen.

Så er der serveret!
Jeg kan sige jer at retten var populær herhjemme. Mikkel slikkede næsten tallerkenen, og det er en yderst sjælden begivenhed.

.. Sofie

3 kommentarer:

  1. Synes det ser rigtig lækkert ud! Godt fundet på :)

    Elsker karryketchup!

    SvarSlet
  2. Det smagte også vildt godt :)
    Også en god ret til gæster..

    SvarSlet
  3. Tak for inspiration, har netop sat mine snitzler i ovnen. Jeg har så ikke brugt ketchup, men en slat tomatpuré og bare krydret svampene med karry. I fadet har jeg sammen med snitzlerne ud over peberfrugten også friske grønne bønner.

    Glæder mig til spisetid.

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...