mandag den 6. februar 2012

Andelår

I december sidste år lavede jeg min egen lille blog julekalender. Den omhandlede julens mad, kager, småkager, konfekt og alt muligt andet.
Desværre blev december for travl, og jeg fik aldrig lavet alle mine blogindlæg.
Alligevel er der et par opskrifter som jeg ikke vil snyde jer helt for.
And kan man vel altid spise ;-) i hvert fald i vinterhalvåret.

Her ses anden efter stegning på panden, klar til ovnen.

Disse andelår blev skåret med en kniv (små linjer, ikke for dybe) og groft salt blev gnedet ovenpå og ned i rillerne.
Derefter blev de stegt på panden i lidt olie i 12 min. Altså 6 min. På hver side.
Derefter kom de ovnen ved 175 C. Varmluft ovn i godt 15 min.

De blev serveret med det klassiske. Det vil sige brun sovs, kartofler, rødkål og agurkesalat.

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. det var en kort tilberedningstid, er det nok sofie ? (:

    SvarSlet
  2. Ja :) billederne er taget inden de kommer i ovnen. Derfor ser de meget lyserøde ud :)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...