mandag den 6. juni 2011

Dagens frokost og jordbær/hindbær yoghurt

Som de faste læsere nok allerede ved, så er Mandag helt klart min absolut hadedag på ugen. Det lyder ret sørgerligt, men jeg lever altså for weekenderne! Jeg elsker at være fri, og jeg tænker tit at jeg får svært ved at affinde mig med en ensformig hverdag. Måske var det netop derfor jeg søgte ind som sygeplejerske..

Nå! Men en mandag betyder også en nem frokost. Jeg gider aldrig at lave en god madpakke søndag aften.
En grov ciabatta bolle med miracle whip og 2 æg.

I kristi himmelfart ferien lavede jeg en ny variant af hindbær yoghurt. Ikke den store forskel, jeg lavede den blot med:
- 50 gr. Jordbær frosne
- 50 gr. Hindbær frosne
- 200 gr. Fromage fraiche

Blend og spis!

Jordbærrene giver yoghurten en naturlig sødme, og på den måde kan man undlade sødemiddel eller sukker. Igen vil jeg sige at den både fungere som morgenmad, og som et dejlige mellemmåltid. Den kan også spises som en lille dessert, for at tilfredsstille den søde tand med noget mere sundt end slik osv.. :)

På fredag kl.6.45 rejser jeg til Berlin, på kør selv ferie med Mikkel og svigermor. Jeg er hjemme igen sent søndag aften, og jeg vil derfor først blogge igen mandagen efter.
Dog vil jeg selvfølgelig komme med indlæg de næste par dage. Blandt andet vil jeg blogge om aftensmaden de næste par dage.

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...