onsdag den 29. juni 2011

At pakke, shoppe og tømme køleskab, fryser og madskuffen.

Så blev det min tur til at få sommerferie. Fantastisk vejr til at fejre starten på ferien!

Igår var jeg sammen med en veninde. Vi spiste en god frokost i vores gårdhave, gik på Holte havn og fik en kop kaffe, og gik hele vejen fra Holte til Lyngby for at kigge i butikker. Selvfølgelig blev der også købt lidt forskelligt.. Meget af det er allerede i min kuffert, som ses her:
Og her:
Vi rejser jo først til Kreta på lørdag, men jeg elsker at pakke. Jeg kan aldrig vente!! Min kæreste synes jeg er tosset! - Og det er jeg sikkert også ;)
Som i nok kan se er der nogle helt nye sko i kufferten. Bianco har tilbud på 2 sko for en sko's pris - Altså betaler man kun for det dyreste par.
Det resulterede i at jeg i forgårs købte 3 par sko og en taske der. Pyha! ;) Men sikke et fedt tilbud!!

Igår lavede jeg kylling i sur sød sovs, på den rigtig nemme måde.

Ingredienser:
Kyllingfilet
Ris
Uncle bens
Ananas
Evt. Cocktailpølser

Fremgangsmåde:
Risene sættes over.
Kyllingfiletterne skæres i mindre stykker, og steges i en gryde.
Uncle bens sur sød sovs tilsættes.
Herefter skæres en dåse ananas i mindre stykker og tilsættes.
Lad det koge lidt op, og tilføj evt. Cocktailpølser.

Grunden til det lidt uinspirerende mad er at vi jo rejser på lørdag. Derfor er vi i fuld gang med at tømme ud. Ris har vi altid masser af, kyllingfilet i fryseren og sur sød sovsen i madskuffen :)

God onsdag alle sammen! Håber i kan få nydt det dejlige vejr.

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Tillykke med endelig at have ferie - det er altså noget man godt kan gå hen og vænne sig til :D :D

    Jeg elsker også at pakke til ferie, det er så hyggeligt, jeg hader derimod at pakke ud, og det kan ind i mellem tage en rum tid, bare fordi jeg er en anelse doven anlagt - ha ha ha...

    - Maj :)

    SvarSlet
  2. Mange tak. Det er bare herligt!!!
    Det lyder præcis lige som mig :) Jeg har det samme problem med udpakningen ;)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...