torsdag den 31. marts 2011

Skinke kartoffel ret

Skinke-Kartoffel-Ret

(Undskyld de uklare billeder. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor kameraet driller idag.)

Ingredienser:
700 gr. Kartofler
Mornay sovs
250 gr. Skummetmælk
2 Løg
2 Fed hvidløg
Skinkestrimler
Cocktailpølser
2 Snackpebere
350 gr. Champignon
Revet ost
Salt
Peber


Vask kartoflerne (skræl dem evt.), skær dem ud i skiver og put dem i et ildfast fad.
Drys med salt og peber.
Tænd ovnen på 200 C.
Put champignon, snackpeber, skinkestrimler, cocktailpølser, løg og hvidløg på panden.
Steg det til det er gyldent (ca.5-10 min).
Bland skummetmælk og mornay sovs sammen.
Hæld grøntsags/kød fyldet oven på kartoflerne, og derefter sovsen.
Bland det hele sammen, og drys evt. Med mere salt og peber.


Put det i ovnen 40 min. Og drys derefter revet ost efter behov ovenpå. Giv retten yderligere 10 min. Og velbekommen.
!! (Husk at røre godt rundt i retten en gang i mellem, mens den er i ovnen)
Jeg giver retten 6 ud af 6 stjerner. Elsker den :-) men man skal altså være pjattet med mornay sovs, ellers kan det godt være at denne ret ikke lige er noget for dig.


Idag da jeg skulle hjem fra klinik gik bussen i stykker på Lyngby station. Ikke det værste sted at strande, men i stedet for at springe på toget gik jeg et smut forbi hw hjørnet. UPS! Jeg kom hjem med alt muligt.
Jeg vil vise billeder og skrive et indlæg om det i morgen hvis jeg når det :-) Det er ALT godt til hjemmebageriet. Jeg er bare så glad for det!!

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...