mandag den 14. marts 2011

Chicken casarolle

Idag stod menuen på chicken casarolle.

En rigtig lækker og sund ret, som jeg faktisk har fundet på en madblog. Jeg har ledt og ledt efter opskriftens ejer, men uden held. Genkender du retten, så giv lyd fra dig så jeg kan tilføje din blog i indlægget :-)
Dog har jeg ændret lidt i den.
Her kommer min udgave af retten.

Ingredienser til 4 personer:
- 3 Kyllingfilet
- 15-20 Mandler
- Et stort løg
- Rød peberfrugt
- Gulerødder
- Grøntsagsbouillon
- Ris
- Vand
- Basilikum
- Oregano
- Salt
- Peber
- Et fed hvidløg
- Champignon
- Persille
- Madlavningsfløde

Sæt ris over. Jeg brugte 220 gr. Jasmin ris (vægt før de er kogt)
Tænd oven på 200 C.
Rist 15-20 mandler på en tør pande. Tag dem af, og gem dem til senere.
Tag et stort løg og rist på panden. Tilføj derefter kyllingfileter. Tilsæt 350 gr. Champignon, en stor rød peberfrugt, og 3 gulerødder, samt et fed hvidløg.
Kom 2,5 dl madlavningsfløde i, samt 2 grøntsagsbouilloner og 350 gr. Vand.
Lad det simrer. Det er meningen at retten skal være våd i det :-)
Krydder med salt, peber, basilikum og oregano.
Bland det sammen med ris og mandler, og put det i et ildfast fad.
Giv retten 25-30 min. I ovnen. Obs at retten ikke bliver for tør.
Drys til sidst med frisk persille.
Jeg giver retten 6 ud af 6 stjerner. Lækker og cremet! Den skal helt sikkert laves igen snart :-)

Jeg er i dag startet på en ny afdeling.. Pyha, det er hårdt! Operationsgang med mange vigtige ting at kunne, og huske. Jeg er bare så træt i dag..
Jeg havde glemt min nøgle i morges, og kunne derfor ikke komme ind i lejligheden da jeg kom hjem. Jeg skulle derfor ha' en lille time til at gå i Holte midtpunkt.
Jeg gik derfor i emerco (meget farligt) og købte et tærte/kage fad som jeg længe har ønsket mig.
Ihh det er så fint. Ingen tvivl om at jeg nok skal få brugt det en masse! Jeg skal snart lave hjemmelavet jordbær tærte, og den skal helt sikkert i det fine fad :-)

God mandag alle sammen!

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...