mandag den 7. marts 2011

Eksotisk kyllinggryde

Så blev det mandag, hvor jeg startede min første uge på udveksling.
Ambulatoriet for idrætsskader og håndkirurgi.
En rigtig spændende dag, hvor jeg mest observerede lægens arbejde og sygeplejerskens formidling til patienterne.

Aftensmaden bød på en ny ret, som jeg har fundet på louisesmadblog.blogspot.com
Tjek hendes blog ud. Hun laver simpelthen de mest fantastiske retter, og de er forholdvis nemme at lave da hun er god til at forklare hvordan de skal laves.
I aften blev det så til eksotisk kyllinggryde :-)



Til 4 personer skal du bruge:
- 2 Store kyllingefileter
- 100 Gram bacon i tern
- 1 Dåse majs
- 500 Gram champignon
- 3 Snackpebere
- 200 Gram ærter
- En lille dåse ananas
- En dåse hakkede tomater
- 1 Stor dåse tomatpure
- 1 Terning hønsebouillon
- 4 dl mælk
- 4 dl vand
- Maizena jævner
- Salt og peber
- Paprika

Fremgangsmåde.
Skær kyllingen i strimler og brun det i en gryde. Baconen brunes i gryden. Champignon, ananas med saft og snackpebere skæres i mindre stykker, og tilsættes sammen med majsene. Hakkede tomater, tomatpure, mælk, og bouillon tilsættes. (Jeg glemte mælken, så den kan sagtens undlades). Retten smages til med salt, peber og paprika. Saucen jævnes og ærterne tilsættes.
Serveres med ris.
Midt i det hele :-)
Næsten færdigt :-)
Serveret..

Køkkenets tilstand efter madlavning. Hold da op et rod jeg fik lavet ;-)

Jeg giver retten 5 ud af 6 stjerner. Den er rigtig god, og dejlig sund!!

Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...