søndag den 13. marts 2011

Brunch with bubbles

Fredag var Ida på besøg til eksamens læsning, men det blev nok mere til ren og skær hygge :-)
Hjemmebagte havregrynsboller.
Klassiske pandekager.
Yoghurt med fromage fraiche, hindbær og mandler.
Brie ost, marmelade, smøreost, peberfrugt, vindruer, sirup, smør.
Kanelgifter og pålægschokolade.
Juice, cafe latte og asti.
Velbekommen :-)
Asti med et lille glimt af de fine påskeliljer jeg fik af Ida :-)
Mums, mums, mums!
Senere besluttede vi os for at lave en is kaffe: Nespresso Roma (styrke 8), kold mælk skummet i mælkeskummeren, med sirup, brun farin og en smule whiskey :) Det smagte så lækkert.
Til sommer skal jeg eksperimentere med iskaffe. Jeg har fundet opskrifter hvor der skal bruges kokosmælk, bananer osv. Det bliver spændende :-)

Weekenden bød på en fredag i selskab med en af Mikkels venner og hans kæreste. Vi ser dem ret ofte privat, og det var bare så hyggeligt! Faktisk var det meningen at vi skulle spise 3 retters menu på restaurant Sofiekælderen, men alt var optaget og vi måtte derfor tage et andet sted hen.
Valget faldt på cafe Risiko i Herlev, som laver verdens bedste club sandwich. Vi ringede til Mikkels ven og kæresten for at spørge om de ville spise sammen med os. Desværre havde de spist, men ville gerne møde os der og spise en dessert, og drikke en øl.
Bagefter gik vi i døgn netto og købte drikkelse, og tog hjem i deres lejlighed hvor vi snakkede til ud på natten. Virkelig en hyggelig aften :)
Lørdag blev vi hjemme, og det samme gælder for mit vedkommende idag. Jeg kan mærke at eksamens presset er begyndt at komme, og så foretrækker jeg at gemme mig lidt herhjemme.

I morgen starter jeg udveksling på en ny afdeling, endoskopi. Det skal nok blive rigtig spændende, selvom jeg er godt træt af at være "kasteboldt". Jeg glæder mig til at få en mere fast afdeling.

.. Sofie ..

2 kommentarer:

  1. rigtig hyggelig blog du har, og skønt med alt det lækre mad :)
    jeg er nu fast læser, kig gerne forbi min.

    SvarSlet
  2. Mange tak :)
    Jeg vil i hvet fald kigge forbi din blog senere i dag :)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...