onsdag den 2. marts 2011

Sushi onsdag

Så er det blevet onsdag.. Jeg er stadig syg herhjemme, men er helt klart i bedring! I morgen har jeg selvstudiedag hvor jeg forventer at være kommet til hægterne.
Fredag skal jeg møde i klinik, og stå for praksisbeskrivelse foran mine medstuderende..
En praksisbeskrivelse er en beskrivelse af en situation i praksis. I dette tilfælde handler det om en situation der har undret mig. Det kan være alt fra i et mødet med en patient, en handling sygeplejersken eller lægen gjorde. Reflektion over praksis. Hvorfor gør vi som vi gør? Kunne vi ha' handlet anderledes? Hvad ville ha' været det rigtige at gøre? Osv.

Mine fokus områder på modul 11 er farmakologi, sygepleje, sygdomslære, etik, filosofi og religion. MEGET spændende emner, men også de lidt komplicerede af slagsen. Om blot 14 dage skal jeg ha' fastlagt studieaktivitet, som er adgangsgivende for at gå til eksamen. Denne studieaktivitet bygger på medicindosering, administration samt medicingivning og oplysning til patienten. SKRIG!! Det bliver lidt svært :-) Især når man tænker på at både min daglige vejleder og uddannelsesansvarlig skal stå og se mig i nakken, mens jeg udfører det.

Jeg så programmet "på dybt vand" igår, hvor en kendt tv vært skulle prøve jordmord faget. Jeg kunne kende hendes usikkerhed, og hendes følelsesmæssige påvirkning fra min første praktik. Hospitalsverdenen er enormt speciel, og havde jeg kendt til at kravene og kendt til alle de svære oplevelser jeg skulle igennem, tror jeg slet ikke jeg havde turde at søge ind som sygeplejerskestuderende.
Nu efter utallige praktikker har jeg fundet mit stå sted. Der er prøvelser i hverdagen, og jeg vokser hele tiden, men jeg ser det nu mere og mere som hverdag ..

Undskyld sidespringet :-) men det var blot lidt af det der fylder mit lille hoved i disse dage!

Igår (tirsdag) var der rester tilbage fra mandagens aftensmad, så der fik vi lasagne endnu en gang. Mums. Det er mindst lige så godt på anden dagen.
Husk, det smager langt bedre end det ser ud ;-) hihi. Jeg er bestemt ingen gourmet kok, og har intet talent for at anrette maden på en mere indbydende måde.

Når Mikkel kommer hjem fra arbejde tager vi ind til byen og henter sushi. Vi har bestilt en menu til halv pris for 4 personer igennem dagens tilbud på ekstrabladet.dk.
Jeg elsker sushi så jeg glæder mig helt vildt. Der vil nok komme et par billeder op af sushi menuen, enten i aften eller i morgen.
Derudover skal vi hente nespresso kapsler, da jeg efterhånden kun har latte kapsler (grøn, lilla, sort), og minus koffein kapsler tilbage (de røde).

Det går jo ikke! Faktisk er der kun 2 almindelig kopper kaffe tilbage, og den ene forsvinder højst sandsynligt ved middagstid.
Nespresso kapsler kan kun købes via nettet eller i deres butik i KBH. Hvis man overvejer at købe en nespresso maskine, er butikken et besøg værd.
Der er så stilet/tjekket og man kan få lov at smage diverse kapsler.
Jeg har intentioner om at købe kaffe nok til minimum 3 måneder, men det koster jo også gerne 600 kr. Eller derover.

Jeg vil nu vende tilbage til lektierne. Bogen med den spændende titel kirurgi, sygdomslære og sygepleje.


God dag alle sammen.

Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...