onsdag den 2. marts 2011

Sushi, kaffe og jordbær yoghurt

Mmm!! Sikke en skøn onsdag. Jeg er endelig blevet helt frisk igen :-)

Mens jeg læste om komplikationer ved operationer trængte jeg til et lille mellemmåltid. Igen måtte jeg i gemmerne da vi stadig ikke har fået handlet ind.
Det blev til fromage fraiche, cheasy vanilje yoghurt og frosne jordbær.
Blandings forholdende kender jeg desværre ikke. Jeg tog bare lidt af det hele :-)
Puttede det i blenderen, og fuld tryk i et par minutter.
- Og værsgo! Så er der et styk hjemmelavet jordbær yoghurt, som smager langt bedre end købe jordbær yoghurt. Netop også fordi der ingen klumper er det, og det smager heller ikke lige så fedt. Vanilje smagen giver det også en god sødme.
Kan spises til morgen, som mellemmåltid og som dessert. Jeg har lavet den i mange forskellige udgaver, se under oversigt: Mellemmåltider og dessert.

Da Mikkel kom hjem tog vi straks ind mod byen for at hente sushi og nespresso. En fire personers menu til halv pris gennem ekstrabladet's dagens tilbud.
Hele fire store bakker fyldt med min livret.

Det er faktisk den bedste sushi jeg har fået siden vi var i Canada og USA i sommers. Meget mere fisk og smag. Der var bestemt ikke sparet på noget.. Der var heller ikke en eneste kun med agurk eller avocado.
Det her er favoritterne. De er også dyrest fordi der er så meget fisk på, men mums hvor smager de godt. Især laksen og tunen.
De her med laks og tun var også helt vildt lækre.
Vi kunne ikke spise op, og måtte derfor gemme resten til i morgen. Der var forholdsvis meget tilbage men enten spiser vi det som forret, ellers så laver jeg en lille dessert. Man skulle jo nødigt gå sulten i seng ;-)

Som nævnt var vi også forbi nespresso butikken. 550 Kr!! Argh! Glæder mig til alt den gode kaffe.
Jeg fik 2 smagsprøve kapsler gratis, som man ser på billedet. Det er de mørke grønne og dem har jeg smagt. Der er en grund til at jeg ikke købte dem. De er ikke spor gode. Dog er gratis ting aldrig dårligt :-) En kop kapsel;) koster jo ca. 4 Kr.

I morgen skal jeg nå 1000 ting. Læse, praksisbeskrivelse gennemgang, gøre rent, træne, handle ind, tandlæge, og skattekort.
Skattekortet kræver måske en lille forklaring!
Fredag skal vi passe min nevø og niece. Vi skal på mc donalds og spise aftensmad, hjem og se disney show og spise pandekager.
Lørdag bager jeg boller, og så skal vi på skattejagt. Børnene ved det ikke endnu, da det skal være en overraskelse.
Lørdag finder vi tilfældigvis et skattekort ;-) og så skal vi i Holte skov hvor vi skal følge nogle mærker som vi sætter op.
Skatten er en masse slik og pynt til at lave et fastelavnsris til dem hver. Vi skal også finde nogle grene der kan bruges til det.
Så tager vi hjem og spiser frokost, og laver fastelavnsris inden ungerne skal hjem til Helsingør.

Om aftenen tager mig og Mikkel nok ud og spiser, evt. 3 Retters menu i Sofiekælderen inde i byen.

Vi har også reserveret biograf billetter til fighter, lørdag kl.21.. Men nu må vi se hvor trætte vi er. Det er ikke til at vide hvor mange timers søvn man får, når man sådan passer børn :-)

Søndag skal jeg læse til eksamen. STOR overraskelse! Jeg kommer nok også med en anmeldelse af både filmen og restauranten, hvis vi ellers kommer af sted. Fitness er også en del af planen, men det er heller aldrig til at vide om vi kommer af sted.

Mandag starter jeg på en ny afdeling i en uge, og derefter en ny afdeling i endnu en uge.. For så at vende tilbage til planlagt kirurgisk afdeling igen. Forvirrende. Især da jeg endnu ikke helt ved hvilke afdelinger jeg skal tilbringe de næste 2 uger på.

Mig og Mikkel er blevet så gode til at lave ugeplaner, så vi kun behøver at handle ind en gang om ugen.
Jeg laver altid en lille madplan, som vi så følger.
Torsdag: Resten af sushien
Fredag: Mc donalds
Lørdag: Sofiekælderen?
Søndag: Kylling og asparges suppe
Mandag: Eksotisk kyllinggryde
Tirsdag: Pasta med skinke, cremefine og grønt
Onsdag: Kyllingfileter fyldt med pikant smøreost, og bacon tern, hertil ris og champignon
Torsdag: Handle ind igen ;-)

Det er aldrig til at vide om der sker ændringer, men sådan her ser det ud foreløbig.

.. Sofie ..

2 kommentarer:

  1. Go' idé med den yoghurt... Hvorfor har man ikke tænkt på den, som aften-snacke-dessert??? Taaak... (hugge hugge)
    :-)

    SvarSlet
  2. Selv tak :) Jeg er glad for at du kan bruge "opskriften"/ideen :-)
    Det er nemlig dejlig nemt, og perfekt hvis man har lyst til lidt lækkert om aften - Hvilket sker ganske tit for mit vedkommende ;)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...