torsdag den 3. marts 2011

Selvstudiedag

Så er der dømt selvstudiedag! Læse, læse, læse.. Noter, noter, noter. Gab, gab, gab.
Det er såmænd ikke fordi at bogen er kedelig. Faktisk er den rigtig spændende, og yderst relevant. Den handler om hvordan sygeplejersken skal handle ved stort blodtab, ved shock, hvilke symptomer er der på blodpropper i benene osv.
Det er viden jeg bare skal have, som jeg vil få brug for. Det er jo sygeplejersken der har den tætte kontakt med patienten, og der er ikke altid læger til stede på afdelingen. Altså skal jeg kunne slå til, observere symptomer, påbegynde evt. Behandling mens man venter på lægen osv.
Ansvar, ansvar, ansvar :-) stress, stress, stress!
Det her er et meget typisk billede af en studiedag i lejligheden. En tom kaffekop, en bog, en kuglepind, min elskede mac computer og selvfølgelig levende lys :-)

Senere i dag skal jeg til tandlæge, og så skal mig og Mikkel handle ind og gøre rent. Åh gud hvor er det praktisk.
Jeg skal også huske at klippe mine negle. Et af mine store problemer! Sygeplejersker må aldrig ha' lange negle, da det hygiejne mæssigt ikke er forsvarligt. Især ikke på en kirurgisk afdeling. Mit problem er så bare at når jeg klipper mine negle, går der cirka en uge og så er de vildt lange igen.. Jeg glemmer simpelthen at klippe dem, og det er ikke populært. - Og da slet ikke når jeg skal til reflektionsøvelse med den uddannelsesansvarlige i morgen, som i øvrigt skal følge mig til eksamen, da jeg ingen kliniskvejleder har.

Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...