onsdag den 11. maj 2011

Melon & mandler, tunsalat og chili con carne

Jeg er SÅ træt i dag! Jeg har haft dagvagt mandag, tirsdag og onsdag og det samme gælder sig for torsdag og fredag.
Jeg har egentlig en selvstudiedag om ugen, men jeg gemmer dagen og holder fri en anden dag.
Grunden til at jeg gerne vil være på afdelingen på fredag, er at vi har besøg af Joint commission fra USA. Det er tre amerikanere der skal kvalitets tjekke hospitalet.
Alle afdelingerne er berørte af det, for hvis de kommer på besøg bliver det meldt 5 min. Før og så skal alt helst virke perfekt. Vi vil jo gerne kvalitets stemples :)
Fredag holder de en halv times foredrag om lidt af det de har fundet. Det er så oplagt for mit studie, da patientsikkerhed, ledelse og organisation er nogle af hovedemnerne.

Galia melon skåret i tern med mandler hakket i små stykker. En dejlig morgenmad eller som et lille mellemmåltid.

Tun salat bestående af feta, en dåse tun i vand, tomater og agurk. En lækker frokost, men også en helt ok aftensmad til travle aftener.

Chili con carne. Mikkels livret.

Verdens nemmeste opskrift, som ikke må ændres da Mikkel elsker den som den er.
Chili kommes i en varm gryde, tilføj hakket oksekød, en dåse hakkede tomater og en dåse bønner. Lav evt. Ris til.

Weekenden nærmer sig heldigvis!
Planerne for weekenden er ind til videre at mig og Mikkel skal i biografen fredag. Lørdag morgen laver jeg brunch, og da Mikkel har planer ved 12 tiden bliver jeg hjemme og hygger mig.
Senere tager jeg til KBH for at mødes med Ida og spise en tre retters menu på Cafe Fokus.
Søndag skal gerne stå på lektier, men det kan også være den ender med tømmermænd på sofaen ;)

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...