tirsdag den 24. maj 2011

Lakselasagne med spinat og tomat

Så blev det tirsdag! Dagen hvor jeg mødte på Tagensvej 20 til stuegang undervisning med lægestuderende. Vi blev filmet mens vi gik stuegang med en skuespiller som patient. Efterfølgende så vi videoen sammen med de andre studerende, og gav hinanden feedback.
Det var spændende, men jeg er alligevel rigtig glad for at det er overstået!!

Tirsdag er også dagen hvor jeg fik lavet min aller første lakselasagne.

Første lag: Spinatblanding og tomater.

Første lag fortsat: Nu med laksefilet.

Andet lag: Nedenunder er der lasagneplader og mornay sovs.

Du skal bruge:
- 4 Laksefiletter (ca. 450 gr.)
- En pakke cherrytomater eller 4 store almindelige tomater
- En pose helbladet spinat frost (450 gr.)
- Mælk
- Lasagneplader
- Mornaysovs
- Maizena jævner
- Salt og peber

Sådan gør du:
Tænd ovnen på 200 C. Varmluftovn.
Sæt laksefiletterne i ovnen ca. 15 Min.
Mens laksene er i ovnen kan du passende varme spinatten op i en gryde.
Når det er smeltet tilføjes 4 dl. Mælk.
Lad det komme op og koge, og tilføj da 1 dl. Mælk med 1-2 spsk. Maizena jævner. Husk at røre rundt!
Lad det koge 2 min.
Skær laksefiletterne i stykker (ikke alt for små).
Skær tomaterne i skiver eller halve - hvis det er cherrytomater.
Find et fad, og lig spinatblandingen i bunden. Tilføj tomater og laks. Derefter lasagneplader og mornay sovs.
Begynd så forfra til du er løbet tør for spinatsovs.
Min lasagne blev til 2 lag med mornay sovs øverst.
Kom i ovnen 30 min. Ved 200 C.

Anmeldelse:
Det er en rigtig lækker lasagne. Jeg elsker blandingen og vil helt sikkert lave den igen.
Dog vil jeg kommentere at den er ret flydende. Det gør intet for smagsoplevelsen, men nok nærmere for øjet ;)
Jeg giver retten 4 ud af 6 stjerner.

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...