mandag den 30. maj 2011

Bøf stroganoff og madplan

Forleden kastede jeg mig ud i en ny opskrift. Nemlig bøf stroganoff.
Det her er resultatet:

Jeg valgte at lave ris til i stedet for kartoffelmos, selvom det er lidt utraditionelt.

Først stegte jeg kødet i letta (minarine)

Jeg tilføjede et stort løg, og ca. 300 gr. Champignon, samt madlavningsfløde og tomatpure.

Så tilføjede jeg cremefraiche, og retten fik denne farve.

Og værsgo. Så er der serveret :)

Opskrift:
- 350 gr. Kalv i strimler
- Ca. 40 gr. Letta eller smør
- Et løg
- Champignon
- En milda cremefine 250 ml.
- En tsk paprika
- 100 gr. Cremefraiche
- En stor dåse tomatpure
- Salt og peber

Steg kødet i halvdelen af minarinen/smøren. Tag kødet af, og steg løg og champignon i resten af minarinen/smøret.
Lig kødet tilbage i gryden, og tilsæt milda cremefine/madlavningsfløden og tomatpuren. Smag til med paprika, salt og peber.
Til sidst tilføjes fromage fraichen, og lad retten stå og simrer på lav varme i 15-25 min.
Mig og kæresten var meget enige! 6 Stjerner ud af 6! MUMS!

Madplan for ugen:
Mandag: Chili con carne
Tirsdag: Rester
Onsdag: Laksefrikadeller med kartofler og broccoli
Torsdag: Lasagne
Fredag: Rester
Lørdag: Ikke planlagt endnu, men muligvis svensk pølseret eller hotdogs
Søndag: Brunchtærte

Igen må jeg indrømme at madplanen er præget af nemhed. Eksamen nærmer sig, og jeg er simpelthen så træt for tiden. Jeg står med et stort ansvar i praktikken, og alt for mange bekymringer i privatlivet.
Jeg kæmper for at overleve, og få de sidste 5 uger overstået i praktik, så jeg kan komme videre med min uddannelse.
Lige nu har jeg lyst til at opgive, men jeg er en fighter og jeg skal nok overleve!!

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...