mandag den 9. maj 2011

Icing, kagepynt og "den der du ved nok kage"

I weekenden fejrede jeg som samt min mors fødselsdag.
Fredag bagte jeg "den der du ved nok kage" til min mor, med hendes opskrift. MUMS hvor var den bare lækker.
Billedet yder ikke kagen retfærdighed, men jeg kunne ikke nå at få et ordentligt billede af den da det var åbent hus med mere end 100 mennesker.


Ingredienser kagen:
- 500 gr. Sukker
- 4 Æg
- 425 gr. Hvedemel
- 3 Tsk vaniljesukker
- 8 Spsk kakao
- 4 Tsk bagepulver
- 3,75 Dl mælk
- 300 gr. Smør

Glasur:
- 250 gr. Smør
- 7 Spsk færdig kaffe
- 400 gr. Flormelis
- 5 Spsk kakao
- 100 gr. Kokosmel
- 3 Tsk. Vaniljesukker


Fremgangsmåde:
Sukker og æg piskes godt.
Mel, vanilje, kakao og bagepulver blandes skiftevis i, og mælken tilføjes.
Til sidst røres den smeltede smør i.
Bages i en bradepande med bagepapir. Ved 190 grader i 25 min.
Alle ingredienserne til glasuren varmes i en gryde, start dog med smøren.
Når kagen er helt afkølet smøres glasuren på hele kagen.
En af mine absolut ynglingskager fortjener 6 ud af 6 stjerner :-)

Her ses et billede af mig og min storebror da vi holder tale for min mor.

I Gilleleje (min hjemby) har de en speciel butik, med særlig chokolade, tee, bageartikler osv.
Her er hvad jeg ikke kunne leve uden!!

Grøn farve! - Som jo kan købes de fleste steder.

Icing i grøn og en med rød og hvid.

Pynte blomster af sukker.

Sukker bamser.
De er så søde! Glæder mig til at få dem brugt.

Håber i har haft en god weekend!

.. Sofie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...