mandag den 28. februar 2011

La la lasagne!!

En af mine absolutte favoritter! Lasagne :-)
Alt hvad der er italiensk, pasta i diverse afskygninger, lasagne, pizza! Jeg elsker det simpelthen.
Derfor besluttede jeg mig for at en skidt mandag, i det mindste skal have lidt godt at byde på. Altså en lasagne.

Ingredienserne:
- 350 g hakket oksekød
- En lille dåse majs
- Et karton mornay sovs
- Revet ost
- 3 Store gulerødder
- Løg
- En dåse hakkede tomater
- 3 Tomater
- Lasagne plader
- Champignon på glas
- Salt
- Peber
- Oregano
- Basilikum

Tænd ovnen på 175 grader.
Varm oksekødet og løget i en gryde. Tilføj hakkede tomater, majs, champignoner (hæld vandet fra) og gulerødderne som er skåret i mindre stykker.
Krydder med salt, peber, basilikum og oregano.
Lad det stå og simrer lidt, mens du finder et ildfast fad frem.
Put et lag kødsovs nederst så det dækker fadets bund. Put lasagneplader ovenpå så det dækker kødsovsen. Hæld så lidt mornaysovs over, så det dækker lasagnepladerne.
Tilføj resten af kødsovsen, og put igen lasagneplader på så det dækker.
Hæld resten af mornay sovsen ovenpå.
Put lasagnen i ovnen i 20 min.

Tag lasagnen ud og put de 3 tomater på (de skal være skåret ud i fine skiver).
Drys den revede ost på og sæt den i ovnen yderligere 15 min.
Igen yder billedet slet ikke retten retfærdighed! 6 Ud af 6 stjerner! Den smager simpelthen så lækkert og cremet.

Velbekommen :-)

.. Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...