søndag den 13. februar 2011

Søndag med sommer drømme

Så blev det endnu en gang søndag. Mig og Mikkel har brugt dagen hjemme på TV, sushi og bland selv slik. Altså en ret typisk søndag. Ganske hyggeligt og afslappende, men også lidt trist! En hel weekendsdag der bliver brugt på ingenting.
Jeg vil dog forsvare os begge med at vi havde lidt tømmermænd, især Mikkel.
Det er svært at lokke sig selv udenfor i det her vejr. Himlen er dejlig blå, men IHH hvor er det koldt derude.
Derfor har jeg drømt mig væk til sol og sommer :-)
Jeg faldt over denne her på en anden blog, og fik lyst til at udfylde en selv.


Nævn tre ting, som du især godt kan lide ved sommeren: 8 Ugers skolefri, bade i svømmepool og at man ikke behøver have så meget tøj på. Ingen store grimme og irriterende vinterjakker, huer, vanter osv..

Nævn tre ting, som kan være træls ved sommeren: Den danske sommer er ikke altid til at regne med, vi har ingen have og lejligheden bliver enormt varm.

Hvad kan du bedst lide at lave, når det er godt vejr: Bade, drikke noget koldt (øl, iskaffe, sodavand) og grille med venner og familie.

Yndlingsblomst: Jeg har altid elsket valmuen, men en rose er heller ikke dårlig :.)

Yndlingsfarve: Gul og blå..

Yndlingssommerret: Græsk salat

3 yndlingsis-smage: Lakrids, nougat og rom/rosin

Hvor går drømmerejsen hen: Bali, Sydafrika eller Hawaii. Det bliver nok desværre ikke lige i år, men forhåbentlig en eller anden dag :-)

Bedste sommerferierejse: Den er godt nok svær! Jeg har haft så mange gode sommerferier. Jeg gætter på at Mexico ikke falder ind under her.. Hmm.. Så kør selv ferie til Disney land Paris med hele familien.

Badetøj: Jeg skal have købt noget nyt i år.

Sommerferieplaner for 2011: En rejse. Enten charterrejse eller kør-selv ferie. Intet er planlagt endnu.


Til de interesserede er opskriften på drømmekage at finde her http://arla.dk/opskrifter/Drommekage-fra-Brovst/ .
Den smager fantastisk godt, og er en rigtig klassisk drømmekage som derfor lander på 6 ud af 6 mulige stjerner.
Advarslen er dog at den er alt andet end fedtfattig, men en tur i fitness kan jo gøre underværker ;)
God fornøjelse!


Håber i har haft en dejlig søndag, og weekend i det hele taget :)


Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...