fredag den 4. februar 2011

Biler og banankage

Så blev det fredag og der er dermed kun en weekend til at jeg starter i min lange, og sidste praktik som sygeplejerske studerende. Der er nu kun et år til jeg kan kalde mig for sygeplejerske. Spændende men også lidt skræmmende ;-)
Jeg skal bruge de næste 5 måneder på Gentofte hospital, planlagt kirurgisk sengeafsnit. Fokus er mavetarm kirurgi, hofte og knæ samt andre specialer.
Jeg har modtaget mit skema for næste uge, hvor jeg blandt andet har aftenvagt fredag. Øv! Jeg skal møde kl.7 alle de andre dage, hvilket betyder at vækkeuret vil ringe kl.5 hver morgen.

Dagen idag har budt på biler og banankage. Mikkels bil kan ikke gå igennem syn, og han er nu fast besluttet på at skulle ha' en helt ny bil. Frederik, mig og Mikkel tog tidligt af sted og på biljagt. Vi prøvekørte to biler, og Mikkel var meget begejstret for den ene af dem.

Igår bagte jeg banankage, en utrolig let opskrift.

Man skal bruge:
2 Bananer
7 Tsk sukker eller 7 tsk sødemiddel - hvis man er til det kalorielette :-)
300 Gram hvedemel
1 Tsk bagepulver
1 Tsk natron
1,25 Del kærnemælk
2 Almindelige æg

Først mosser man bananerne.
Så piskes sukker/sødemiddel, mel, bagepulver, æg og natron sammen.
Derefter puttes kærnesmælk og bananerne forsigtigt i. Det hele blandes sammen, og hældes i en smurt bageform.
Kommes i ovnen ved 200 grader i ca.25 timer.

Hvis jeg skal anmelde kagen vil jeg give den 3 ud af 6 stjerner. Den er super nem, og den smager fint. Dog vil jeg næste gang jeg laver den, tilføje blåbær, vaniljesukker eller chokolade.
Mig og Mikkel har snart spist den hele (over 2 dage) og Mikkel har spist den med nutella og is, mens jeg har spist den med marmelade og is. Med tilbehør til bliver kagen langt bedre og kan snige sig op på 5 stjerner :-)
Nem, billig og ikke spor fed! Prøv den.

I morgen skal mig og Mikkel i biografen og se 127 hours. Den skulle være fantastisk god!
Om aften skal vi til infernal koncert i Helsingør. Mig, Mikkel, Fredrik, Louise, Maria, Thomas og Jacob. Først skal vi mødes hos Loui og spise.
Jeg vender nok tilbage med en anmeldelse af koncerten og filmen på søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...