torsdag den 17. februar 2011

Pasta ala Mexico og drømmekage

Her kommer så opskriften på den fantastiske pasta ala mexico ret, som jeg lavede i går.
Jeg er så ny i blog verdenen, så jeg glemte ALT om at tage et billede af retten inden vi begyndte at spise af den. Så billedet kunne helt sikkert ha' set mere indbydende ud.
Retten er i øvrigt lånt fra en anden blogger (Louisesmadblog.blogspot.com), men her kommer opskriften.



Pastaret al'a mexicano
6 personer


Du skal bruge:
- 250 g guleord
- 4 fed hvidløg
- 2 løg
- 3 dl minimælk
- 14 tsk. salsa Sauce medium
- 470 g oksekød, hakket, 8-10%


- 250 g fuldkornpasta
- 2 små dåser majs
- 1 dåse flåede tomater, dåse


- 1 stor dåse tomatpure
- Salt
- Basilikum



- 1 dl. fromage Frais


- 350 ml. mornay sauce



Fremgangsmåde:
Kog pastaen på almindeligvis.

Hak løgene, pres hvidløget og svits det i en stor gryde. Tilsæt kødet og brun det. Skær gulerødderne i skiver. Tilsæt dem til kødet sammen med majsene.

Tilsæt hakkede tomater, tomatpuré, mælk, salsa sauce og fromage frais. Krydder med salt, basilikum og evt. andre krydderier.

Pasta og sauce blandes i et ildfast fad, mornaysauce hældes over, og retten sættes i en 200 grader forvarmet ovn i ca. 30 min. 




Jeg valgte at halvere portionen da det kun var til mig og Mikkel.
Jeg giver retten 6 ud af 6 stjerner. Den er rigtig cremet og lækker, minder faktisk lidt om lasagne.


Her kommer et par billeder af min første drømmekage. Ih hvor er jeg stolt ;) I næste uge skal jeg i øvrigt forsøge mig med at bage havregrynsboller.


Kokos, brun farin og smør.
En fantastisk drømmekage, http://arla.dk/opskrifter/Drommekage-fra-Brovst/ Følg linket til opskriften. God fornøjelse.


Her er et skønt stemningsbillede fra i lørdags, hvor mig og Ida holdt pigehygge aften med dejlig mad, og ikke mindst fantastisk vin og andre alkoholiske drikke :)




I morgen skal jeg lave pitabrøds pizza, og vender tilbage med billeder og opskrift en af dagene. Det er SÅ nemt, og rigtig lækkert. Jeg skal nok prøve at få taget billeder inden mig og Mikkel angriber maden. Det er rigtig fredags mad, og der er lagt op til hygge med x-factor.


.. Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...