mandag den 21. februar 2011

Plejeplan og mexicanske pandekager

En lidt mystisk overskrift, men her kommer forklaringen..


Jeg har i dag haft undervisning på Gentofte hospital, og fra kl.8-15 handlede det om plejeplaner. ÅH GUD, hvor var det tørt. Plejeplaner er det sygeplejerskerne bruger til at dokumentere, samt se på patient problemstillinger, risiko, sygeplejediagnose osv.
Det var selvfølgelig rigtig vigtig viden, men nøj hvor jeg savner at være modul 4 studerende hvor kravende ikke var så store. På fredag har jeg undervisning i EPM som er den måde vi dokumentere medicin på computeren. Igen er det så vigtigt, men også ret kedeligt.
Jeg vil jo bare pleje patienterne, ikke alt det kedelige papirarbejde ;) men på den anden side ville sygeplejen aldrig kunne blive optimal uden alt dette.

Pandekager! I dag tog mig og Mikkel på stor indkøbsdag. Køleskabet, madskabet og fryseren var næsten helt tom. Vi tog både i føtex, netto og kvickly.
I dag stod menuen så på mexicanske madpandekager. Mmm! Det er en af vores livretter og vi spiser det med kæmpe velbehag.

Først tager man 2 store kyllingfilet og koger i vand og lidt salt, ca. 15 min.

I mens blander man et bærer philadelphia, salsa (medium styrke) og klipper en persille i bitte små stykker.


Når kyllingen er kogt færdig blander man det sammen med persille, salsa og philadelphia.

Derefter puttes indholdet i 4 tortillia wraps, evt. Fuldkorn. De er rigtig gode :)
Fold dem sammen, og kom revet ost oven på. (Jeg havde fuldstændig glemt at købe revet ost, og det ses derfor ikke på billedet).
Kom dem i en forvarmet ovn ved 175 grader i 10-15 min. (Til osten er smeltet).

Endnu en gang yder billedet ikke smagen retfærdighed. Prøv dem! De er ikke bare gode, de er fantastisk gode. De lander på 6 ud af 6 stjerner.

I morgen står menuen på tortillias med most avocado, hakket oksekød stegt i løg og hvidløg, tomat og agurk.

.. Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...