mandag den 28. februar 2011

Pizza og koncert!

Fredag aften tog mig, Mikkel, Frede og Ida til Christian Brøns koncert.
I den anledning stod menuen på hjemmelavet pizza. To forskellige slags som begge ses på billederne.


De basale ting er:
- Pizzadej (jeg købte dem færdiglavet)
- Tomatsovs eller hakkede tomater
- Revet ost
- Skinkestrimler
- Krydderi: Salt, Basilikum, Oregano
- Derudover kan bacon, cocktailpølser og ananas i skiver bruges (også diverse grøntsager osv). Kun fantasien sætter grænser. Det er nemt at efterligne ynglingspizzaen fra dit lokale pizzaria.


Først ligges dejen ud på en bageplade, (fold evt. Nogle kanter) og tomatsovsen ligges ud over det hele.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at vende billedet. Så jeg beklager meget for at det vender som det gør!
Put skinkestrimler og ost på pizzaerne.
Tilføj ananas til en klassisk hawaii.
Cocktail pølser og bacon til den mere maskuline pizza :-)

Husk at tilføje masser krydderi!!!
Følg pakningen på dejen for at vide hvor lang tid de skal have i ovnen, samt hvor mange grader.
God appetit!

For at vende tilbage til koncerten, giver jeg den 5 ud af 6 stjerner. Christian Brøns kan jo ikke få mindre!!! Dog får den ikke 6 stjerne, fordi der manglede mennesker og mere stemning.
Bagefter tog vi på Holger, og var oppe på 7 personer. Vi drak nogle drinks og vendte så hjem ad.
Lørdag blev jeg syg med influenza, og jeg er stadig mærket af den idag.
Søndag lå jeg selvfølgelig også syg, og idag (mandag) tog jeg til undervisning på Gentofte hospital på trods af at jeg ikke er frisk endnu!
Her blev vi undervist i at anlægge sonde, kateter, PVK og fik et hygiejne kursus.

.. Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...