lørdag den 19. februar 2011

Lørdag morgen

Ahh.. Findes der noget bedre end lørdag morgen? Det er den første weekends morgen. Tv, morgenmad fra bageren og kaffe.
Det eneste dårlige ved denne dag, må være at jeg måtte stå op kl.4 i morges fordi mit indre vækkeur havde vækket mig. Heldigvis faldt jeg i søvn igen kl.6 og sov til kl.8. Øv bøv!

Jeg er stadig rigtig træt fordi jeg ikke føler mig ordentlig udhvilet. Jeg synes det er rarere at få en sammenhængende søvn. - Men hvem gør ikke det? :-)
Så i dag er kaffen nok min aller bedste ven, og derfor fortjener den endnu en gang at blive nævnt og vist her på min blog.
Det her er så min kaffe maskine, sammen med kapslerne. Farverne indikere forskellige ting. F.eks. Er røde kapsler altid uden koffein. Typisk er det sådan at nu mørkere farven er, nu mere intens er kaffen. Derfor er f.eks. de sorte kapsler perfekte til en cafe latte, hvor der er så meget mælk at kaffen er nødt til at smage af noget :-)
Der er også nogle kapsler der egner sig bedst til en almindelig kop kaffe, espresso eller flere forskellige ting.
De stribede kapsler er juleudgaven. Der findes tre slags. Vanilje, mandel og karamel. Jeg har næsten ikke flere tilbage, og jeg vil savne dem helt ind til næste jul :-)
De mørke lilla kapsler bruger jeg også til cafe latte, da de har styrken 9. Der findes styrker op til 12, som er den stærkeste overhoved. Desværre var styrke 12 kun en speciel edition kapsel (ligesom deres julekaffe) og det vides derfor ikke om den vil være mulig at købe en dag.
Sommetider hvis speciel edition udgaverne er meget populære, vælger nespresso naturligvis at få denne smag som en del af deres faste sortiment.

GUD! Hvor må det her være et kedeligt indlæg for en ikke-kaffe drikker, eller en der mener at kaffe bare er kaffe. I alle de år hvor jeg har drukket kaffe, har jeg ment at kaffe smagte godt men igen det er jo bare kaffe! - Som man nok kan læse ud fra det her indlæg er kaffe ikke blot kaffe mere. Kaffe er fantastisk, jeg elsker det og jeg elsker min nespresso maskine.

Faktisk startede hele min nespresso fascination da min søster Loui og Jacob købte en maskine for år tilbage. Fast del af besøget var det gyldne spørgsmål: Hvem vil have kaffe? - Og skal det være en cafe latte? :-)
Yes yes yes!

Pludselig fandt jeg en maskine på tilbud i el giganten. 1600 Kr. Med mælkeskummer, der både kan skumme på den ene og anden måde :-). Den kan både skumme kaffen varm til cafe latte, og skumme kaffen kold til iskaffe. Den var der i mange flotte farver (rød, sølv, sort, hvid osv.)
Til min nye maskine hørte en startpakke med en af hver farve kapsel. Jeg kastede mig spændt ud i det, og fandt mine favoritter.
Kort tid efter tog mig og Mikkel ind i nespresso butikken i KBH og handlede kapsler til mange hundrede kroner.
Jeg var overbevist om at de ville holde i flere måneder. UPS :-) Pludselig begyndte Mikkel at drikke kaffe (forståeligt og hyggeligt), jeg selv kunne glædeligt drikke 4 kopper om dagen, og veninder skulle da også ha' mindst 2 cafe latte på et besøg :)
Hyggeligt, dejligt og de der alle ting. - Lidt dyrt, men hver en krone er alle dråberne værd.
Jeg har forsøgt at minimere mit forbrug, og drikker nu højst 3 kopper på en dag.
Heldigvis får vi masser kaffe på hospitalet (når vi ikke løber rundt), men det er altså vaskeægte jordmordkaffe. Det er så stærkt at træskoene står og tramper efter hver tår. (Hvis man ellers gik med den slags sko).

Om under en time kører mig og Mikkel til Helsingør, for at fejre min nieces 3 års fødselsdag. Ha' en fantastisk lørdag alle sammen.

Sofie ..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...