UnikPris.dk

onsdag den 30. november 2011

Pebernødder

I weekenden fik mig og min veninde bagt en masse julesmåkager. Pebernødder er jo en klassiker, og faktisk var det dem der blev aller bedst - Normalt er jeg ikke kæmpe fan af dem, men de her er bare gode :-)
Opskriften er fra Amos store julebagebog 2011.

Du skal bruge, til ca. 100 stk.
275 gr. Hvedemel
125 gr. Sukker
125 gr. Margarine
1 æg
0,5 tsk. Stødt ingefær
0,75 tsk. Stødt kardemomme
0,5 tsk. Stødt kanel
0,25 tsk. Stødt hvid peber
1 tsk. Bagepulver

Fremgangsmåde:
Rør sukker og margarine sammen.
Tilsæt ægget og rør sammen.
Bland krydderier og bagepulver med mel, og ælt det hele sammen.
Rul dejen ud i fingertykke pølser og skær dem i små stykker.
Rul dem til kugler, og tryk dem let, så de er på størrelse med en to krone.


Bagetid: Ca.10-12 min. I en 200C forvarmet ovn (varmluft 180 C).

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Morgenmads muffin med banan og granola uden sukker

Dette indlæg er sponsoreret! Den perfekte start på dagen, til madpakken, aften snacken, mellemmåltid eller den sunde søde tand. Jeg har ...