onsdag den 16. november 2011

Spagetti med kødboller

Jeg har lavet spagetti med kødboller for aller første gang.. Meget mærkeligt. Min mor kan ikke lide pasta, og derfor fik vi det næsten aldrig da jeg boede hjemme.
Faktisk tror jeg at det er første gang jeg spiser det nogensinde, men bestemt ikke sidste gang.

Undskyld det dårlige billede - Det blev taget i en brandert, da vi kom til at dele et par flasker vin inden maden ;-)

Du skal bruge:
- Et løg
- 450 gr. Hakket oksekød
- Et æg
- To dåser hakkede tomater
- 1,5 Spsk mel
- Smør til stegning
- Evt. En tsk chili, en tsk basilikum, en tsk oregano
- Salt og peber

Kom kødet i en stor skål, hak løget og kom det i farsen. Tilføj æg, mel og evt. Krydderier samt salt og peber.
Form dem til boller, og kom dem på panden med lidt smør.
Steg dem til de er gennemstegte. Cirka 7 minutter på hver side.
Sæt spagettien over.
Hæld tomatsovsen på panden med kødbollerne. Varm op et par minutter og server retten.

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Mums, en af mine favoritter herhjemme! Elsker alt med pasta :)

    Og elsker at i lige delte et par flasker vin, super hyggeligt!

    SvarSlet
  2. Jeg er også vild med pasta, desværre er min kæreste meget mere vild med ris..
    Ja, det var rigtig hyggeligt. Det var ikke lige planen, men det ende i hvert fald med en spontan brandert ;)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...