UnikPris.dk

mandag den 18. juli 2011

Pandekager i to afskygninger

Åh ja! Hvem elsker ikke bare pandekager?
De smager dejligt, de er nemme at lave og man kan selv vælge mellem, alt muligt lækkert at fylde i dem. Nutella, sukker, syltetøj, sirup, frugt, is, chokoladesovs, mandelflager osv.
Her er så mit bud på to slags pandekager (som jeg i øvrigt har blogget om før)

De sunde bananpandekager

De traditionelle pandekager

Bananpandekager 2 stk:
Mos en banan i en lille skål. Tilføj 2 æg, rør rundt og tilsæt 1 tsk vaniljesukker.
Sæt det eventuelt i køleskabet 30 min. Og varm dem på panden med lidt smør eller minarine.
De kan være meget svære at vende, men ha' tålmodighed eller gode redskaber ;)

Traditionelle pandekager 5 stk:
Tag 64 gr. Mel, en lille smule salt, 0,5 tsk sukker, 1 stor tsk vaniljesukker, et lille æg, 125 gr. Mælk, og 0,5 spsk olie. Bland det i sammen i nævnt rækkefølge.
Lad det stå 30 min. I køleskabet, og put så små klatter af dejen på en pande, med en tsk smør.

En lyn hurtig gang aftensmad
Fredag krævede hurtige løsninger, og derfor blev det til:
Kyllingfilet i ris, med kogte grønne ærter og en pulver champignon sovs. Ikke ringe, men heller ikke spor fantastisk!

Madplaner for ugen:
Mandag: Grill mad; spare ribs, kyllingfilet, pommes frittes, kogte ærter og brun sovs.
Tirsdag: Pastasalat med tun og æg.
Onsdag: Lasagne.
Torsdag: Rester.
Fredag: Spiser ude.
Lørdag: Pandekager med oksekød og grønt.
Søndag: Mexicanske kyllingpandekager.

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Lækkert - især bananpandekager(:

    /Kit

    SvarSlet
  2. Ja, de smager rigtig dejligt :)
    Jeg laver dem ofte når den søde tand melder sig.

    SvarSlet

Morgenmads muffin med banan og granola uden sukker

Dette indlæg er sponsoreret! Den perfekte start på dagen, til madpakken, aften snacken, mellemmåltid eller den sunde søde tand. Jeg har ...