fredag den 26. august 2011

Tyrkiet 2011

Vores rejse til Tyrkiet var fuldstændig fantastisk! Vi fik slappet rigtig af, og nydt tosomheden.
Da vi var på Kreta i Juli måned, var vi lige omkring 20 mennesker af sted. Det var også helt vildt fedt! Dejlig tur, med masser alkohol, sjov, ballade og selskabligheder.
Alligevel må jeg indrømme at rejsen til Tyrkiet minder lidt mere om ferie, og det var lige hvad vi havde brug for.

Her ses badedyret Mikkel ved poolen.

Og her ses badedyr nummer 2.

Vi valgte at tage til Tyrkiet, byen Side. Ingen vi snakkede med kendte til byen, og det var heller ikke synderligt nemt at få et indtryk af hvad der ventede os..
Jeg har været i Alanya da jeg var 16 år, og jeg havde en dejlig ferie, men alligevel drømte jeg nu ikke om at vende tilbage til Tyrkiet.

Vi tog på bådtur - Turen var kaldt Delfin tur, men det var vidst lidt af en joke. Pointen var mere at sejle og bade.

Her ses Mikkel, netop sprunget ud fra båden.
På vores rejse mødte vi et dansk ungt kærestepar, som vi snakkede rigtig godt med. Aften inden (denne 11 timers langt tur), havde vi været ude og spise med dem og få en del øl og andet godt. Jeg havde derfor tømmermænd, og til sidst blev jeg virkelig søsyg.

Maden på båden bestod af dette: Kylling, hvidt brød og salat af rødkål, agurk, tomat og hvidkål vendt i noget oliedressing. FØJ! Det var altså lidt alternativt.
Jeg må desværre gå til bekendelse med, at dette er mit eneste madbillede fra Tyrkiet, da det egentlig ikke var værd at tage flere. Maden var skam ganske god, men ikke noget ud over det sædvanlige.
Pasta, kødretter, pommes frittes, pizza, burgere.. Ja.. Vi spiste ikke speciel sundt ;)

Side centrum, byen om aftenen. Ruiner overalt, gamle templer og andre smukke bygninger. Fantastisk!

Denne MEGET syndige iskaffe fik jeg vidst 4 gange på vores rejse. Den var simpelthen så lækker. Rigtig vaniljeis og flødeskum på toppen.

Det er også skønt med en lille drinks i ny og næ. Her ses jeg med min drinks, og Mikkel fik en Tyrkisk øl.

Det er åbenbart Tyrkiets bud på Strawberry daiquiri. Meget mærkeligt! - Men den smagte nu godt alligevel :)

Tak for en dejlig tur min skat! <3
Dejligt at vi fik lidt tid for os selv, inden min afrejse til Ghana - Om blot 14 dage! ÅH GUD! Mig og Mikkel har boet sammen i 3 år, og vi har højst været væk fra hinanden i en uge i den tid.
Da mig og Mikkel havde været kærester i 3 måneder rejste jeg til Mexico i 3 måneder. Vi overlevede trods alt, og Mikkel besøgte mig i en uge.. Det var virkelig hårdt!!
Siden er vi flyttet sammen, og Mikkel er nu den person jeg fortæller alt til, som jeg deler mit liv med, og som jeg slet ikke kan undvære.

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Ser ud til at ha' været en skøn tur til Tyrkiet! Den iskaffe ser også alt for god ud :)

    SvarSlet
  2. Ja, det var virkelig en fantastisk ferie :).. Den smager mindst lige så godt, som den ser ud. Den var simpelthen så lækker :)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...