tirsdag den 2. august 2011

Laks med hjemmebagt flutes og guacamole

Mikkel er blevet syg med ondt i halsen, og derfor tænkte jeg at lidt hvidløg, avocado og fisk forhåbentlig kunne gøre underværker. Tja.. Når først man er blevet syg, er det jo for sent. Dog er det vigtigt at kroppen får nogle gode næringsstoffer til at komme ovenpå igen.
Det her var hvad jeg kunne bikse sammen:


Laksefilet lavet i ovnen, guacamole efter denne opskrift her. Koldt hævede flutes fandt jeg her, hos Lise.
MEGET nemme at lave, og virkelig gode!

Opskriften:
Tag 0,5 liter vand og opløs 15 gr. Gær i.
Tilsæt 1 spsk salt, og 700 gr. Mel.
Sættes til hævning mindst 5 timer, gerne mere. - Jeg lavede dejen om morgenen.
Dejen sættes på køl.
Del dejen i 3 og form som flutes, uden at trykke luften ud af dem.

Opvarm ovnen til højeste grader, og sæt flutene ind med et fad med vand nedenunder.
Giv flutesene 8 minutter.
Sæt ovnen på 180 C. I de sidste 15 min.
Hvis du ønsker laksefilet til, sættes denne i ovnen de sidste 15 min. Drys med salt, lidt peber og citronsaft inden.
Og værsgo!

Smager fantastisk med lidt smør på, eller med guacamole.
Jeg har spist et stykke brød til morgenmad, og det fungerede også rigtig godt, og kan klart anbefales hvis du har rester fra aftensmaden.

Madplaner for ugen:
Mandag: Laks med guacamole og hjemmebagt flutes
Tirsdag: Kartoffel/porre/gulerods suppe med bacon og hjemmebagt flutes
Onsdag: Kylling i champignon flødesovs
Torsdag: Mørbrad sveske gryde med kartofler
Fredag: Rester
Lørdag: Spiser ude
Søndag: Pasta med cremefine, laks og dild

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...