onsdag den 24. august 2011

Chokolade cupcakes med jordbær frosting

Jeg fyldte 24 år d.21 August, altså i søndags! - Og dermed var det blevet tid til et nyt bageprojekt.
Jeg serverede pandekager med marmelade, sukker og sirup.
Boller med 3 slags ost og spegepølse.
Chokolade cupcakes med jordbær frosting og pynt.
Kaffe, sodavand, juice, øl og isvand.

Jeg vil dele min fødselsdagsbolle opskrift i morgen. Den er simpelthen så god! Det var faktisk min kæreste der bagte dem, og han fik enorm meget ros.
Det er min mors opskrift, og dermed en selvskreven succes i min verden :) Heldigvis faldt den også i gæsternes smag.

NÅ! Til sagen ;)


Jeg fandt inspiration til opskriften her men ændrede dog i målene, og lavede en anden frosting.

Ca. 16 Stk cupcakes

Du skal bruge:
150 gr. Mel
30 gr. Kakao
210 gr. Sukker
2,5 tsk bagepulver
Lidt salt
60 gr. Blødt smør
1,8 dl letmælk
1,5 æg
2 tsk vaniljesukker
80 gr. Hakket mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Forvarm ovnen på 170 grader varmluftovn.
Pisk mel, kakao, sukker, bagepulver og det bløde smør med en el pisker, til det hele er godt blandet sammen.
Pisk æg, mælk og vaniljesukker i en anden skål, og bland derefter det hele sammen.
Tilføj den mørke hakkede chokolade, og vend den i dejen.
Hæld dejen i muffinforme, så det dækker 2/3 dele af formene.

Giv kagerne 20-25 min. I ovnen, og lad dem køle helt af inden frostingen kommes på.

Derefter snød jeg lidt! Jeg har nemlig læst en masse godt om dr. Oetkers jordbær frosting, som kan købes i poser og derefter kræver meget lidt arbejde.

Det er ikke verdens kønneste kager, men faktisk er det kun anden gang jeg laver cupcakes, så jeg er ok tilfreds med mit "værk" ;) Se mit første forsøg lige her.


Derefter startede pyntningen af kagerne - Hvilket er min favorit del! Her kan jeg nemlig også skjule mine fejl lidt. Hihi :)


Jeg pyntede kagerne med prinsesse krymmel (lilla og lyserøde), små sukkerhjerter, små blomster og bamser, sukkerkugler i lilla og lyserød, og 4 gaver med lys i. 24 Lys var lidt for meget til blot 16 cupcakes.


Min kæreste hentede morgenmad hos bageren, og så fik jeg lov at åbne hans gave med morgenbordet. En guld halskæde!!!
Jeg havde en fantastisk dag med familien, fejret i gårdhaven med dejligt vejr.
Senere lejede vi en båd på Holte havn, mine søstre, mine niecer, min nevø, Mikkel, min far og mine svogere.
I mens ventede min bror, mormor og mor på land.

Derefter tog jeg på restaurant med min veninde Ida. Vi fik 2 retters menu med vin, og tog derefter ud og fik en øl.
Så gik turen til hendes kollegie hvor vi mødtes med en ven, og min venindes kæreste. Vi blev godt fulde og kom først i seng kl.4.. Gid man havde fødselsdag hver dag ;)

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...