torsdag den 1. september 2011

Tortilla med laks, tomat og smøreost

Dem der læser fast her på bloggen har nok opdaget hvilken fisk der er den foretrukne i mit hjem. Laks, laks og laks. I alle mulige afskygninger: Laks i ovnen med flutes og guacamole, laksefrikadeller, lakselasagne, laksesandwich, forskellige tortilla med laks.. Osv..

Her kommer så den nemmeste udgave nogensinde:



Du skal bruge - Til 2 personer:
- 4 Tortilla
- 300 gr. Røget laks
- Philadelphia smøreost (eller anden neutral smøreost)
- 2 Tomater

Fremgangsmåde:
Tag tortillaerne og lig dem på en fladt underlag. Smør philadelphia på dem, så hele tortillaen er dækket med et tyndt lag.
Lig røget laks i midten, og skær tomaterne ud i små stykker, som derefter "drysses" ud over tortillaerne.
Rul tortillaerne.

Skær dem evt. I mindre stykker, og servere dem som en lille forret.

Se dem med frisk spinat på Louises madblog, hvor jeg fandt inspiration til min egen udgave. Min udgave egner sig godt til kræsende kærester ;) haha! Mikkel er ikke kæmpe fan af spinat.

Da jeg ikke har fået opdateret mine madplaner for denne uge, kommer resten af ugen da her ;):
Torsdag: Tortilla med ost, skinkestrimler, tomatsovs og krydderier.
Fredag: Hakkebøffer med kartofler, bønner og bearnaisesovs.
Lørdag: Det kolde bord: Æg og rejer, diverse pålæg, samt lune laksefrikadeller med remoulade.
Søndag: Sushi.

Sjov menu, men det er simpelthen fordi jeg rejser til Ghana om en uge! Jeg vil nyde lidt luksus, altså sushi, men jeg vil også have dansk mad, altså rugbrød og hakkebøffer ;)
Det bliver hårdt at leve af.. Tja.. Gad vidst hvad jeg egentlig kommer til at leve af? :)

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...