tirsdag den 13. september 2011

Accra og Cape coast

Hej alle sammen.
Desvarre har jeg ikke muligheder for at oploade billeder i denne omgang, saa i maa bruge jeres fantasi, paa trods af at det jeg har set, og oplevet ikke er noget man kan forestille sig, med mindre man har oplevet det.

Accra var FRYGTELIGT! Varelserne var ulakrer, der var beskidt, afforing paa stranden, og personalet snod os for penge hele tiden!
Ghaneserne er meget paatrangende. De vil gerne rore ved os, og det bliver alt for meget! Mandende vil have os fordi vi er hvide, og alle tror at vi er rige, og derfor prover de at lokke os til at kobe ting til dem. De forstaar ikke et nej! Heller ikke naar det kommer til deres bejlerier. De forstaar ikke at vi ikke bryder os om det, og de bliver bare ved og ved..
Jeg er ikke sarlig vild med befolkningen. Haaber det andrer sig.
I Accra saa vi slum omraader. Det var vigtigt at forsoge at slaa hjertet fra. Det var frygteligt at se hvordan de bor, smaa tynde born, afforing i gaderne og tis overalt.

Vi har ikke varet i bad siden ankomst, og her hvor vi skal vare i 12 dage er det heller ikke muligt. Vi kan kun kladt vaske os.
Aftalen med hospitalet var at vi mest skulle observere, og evt. Prove lidt forskelligt hvis vi havde lyst. Saadan er det heller ikke! De forventer at vi arbejder haardt, og mange flere timer end vi egentlig skulle. Derfor faar vi svart ved at naa og se alt det vi gerne vil.
Kun paa sondag har vi fri, og hver dag efter arbejde skal vi skrive en rapport til overlaagen! Meget gammeldags.
De behandler deres patienter meget daarligt! Isar de gravide kvinder. Baade patienter og sygeplejersker griner meget af os, og vi forstaar ikke hvad de siger, hvilket er ret ubehageligt!
Idag har jeg vaaret sammen med sundhedsplejersker, i morgen skal jeg ud i en landsby hvor vi skal veje bornene, og give vacciner. Jeg skal ogsaa ud i odemarken torsdag. I ovrigt er der danske padagog studerende her, der har inviteret os til valgfest torsdag!!

Efter mine 3 dage med sundhedsplejerskerne, skal jeg vare paa barselsgangen, hvor jeg haaber paa at opleve en fodsel.
Derefter staar den paa skadestue og laburatorium.

Jeg dehydrede igaar, og idag er jeg forkolet efter en lang koretur igaar med trak hele vejen, saa lige nu tranger jeg til sovn, men ogsaa rigtig mad, en seng uden 1000 dyr og et varmt bad.
Jeg ser frem til at blive udfordret, men jeg synes det er meget haardt! Og nasten intet at se frem til.. Daarlige forhold, og syge mennesker.

Jeg savner allerede alle dem derhjemme rigtig meget. Isar Mikkel.

I morgen er der 3 uger til hjemkomst, og jeg ved at jeg nok skal klare det! Jeg giver aldrig op..

.. Sofie

1 kommentar:

  1. Hold da op det lyder hårdt og som kummerlige forhold! Man ser det jo på tv, men kan nok ikke forholde sig til det før man står i det..

    Synes det er spændende at høre om dit ophold dernede! Og jeg er sikker på det bliver en fantastisk oplevelse alt i alt :)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...