lørdag den 17. september 2011

Ghana del 2

Endelig er vi ved at falde til i Ghana. Det har ikke været let, men vi har en god gruppe der gør at vi sammen kan holde hovedet oppe :)
Siden sidst har jeg været syg. Faktisk har vi alle sammen været syge, men jeg bukkede under meget tidligt. Onsdag og torsdag måtte jeg blive hjemme fra hospitalet.
Onsdag kl.11 blev jeg ringet op. En af de andre piger var blevet syg, og jeg tog imod hende. Vi lå og puttede, så klovn, spiste slik og rigtig hyggede.
Dagen efter var pludselig gået fra 2 til 3.. Da jeg endelig var blevet rask, blev 2 mere syge.. Bakterierne er overalt. Det hjælper bestemt ikke at vi ikke kan vaske hænder ordentligt, komme i bad og at vi bor lokalt i et ret ulækkert hus. Vi kan heller ikke trække op i toilettet, hvilket betyder at vi må skylle ud med en spand vand, som skal fyldes efter hvert toiletbesøg. Det kan man godt blive ret træt af, for at sige det mildt.

Idag fik vi fri fra hospitalet, men de vil ringe til mig og min gruppe hvis der skulle komme en fødsel. - Derfor er vi alle sammen taget ud til Coconut grove, hvor der er pool, RIGTIG mad (spagetti kødsovs, sandwich osv..) Hvis jeg så meget som kan lugte ris og kylling, får jeg simpelthen kvalme. FØJ!
I aften skal vi ud og feste. Det ser vi virkelig frem til.
I morgen skal vi ud til en kendt hængebro, hvilket også bliver dejligt.. Fedt at opleve andet end hospitalet/kliniken, og slummen.

Igår så vi endelig slaveslottet, med guidettur. Jeg nød hvert et øjeblik, og jeg følte næsten at jeg var til stede. Frygtelig historie Ghana har, slaveri, voldtægt af kvinderne osv.

Nu vil jeg springe i poolen igen! Det gælder om at nyde det gode vejr. Her regner nemlig ofte, temperaturen er ikke særlig høj og der er tit overskyet. Idag er vejret nok tæt på 30 grader, og det er meget unormalt.

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...