UnikPris.dk

fredag den 22. april 2011

Rosinboller

Jeg elsker rosinboller. Desværre kan man kæreste ikke udstå smagen, men det forhindrer heldigvis ikke mig i at bage boller og tilføje rosiner i et par stykker af dem.
Igår aftes lavede jeg dejen til nemme boller. (Opskriften findes med billeder skridt for skridt, under etiketter, hjemmebag).

Ingredienser:
- 13 gr. gær
- 300 gr. hvedemel
- 75 gr. havregryn
- 0,5 spsk honning
- 0,25 spsk salt
- 3,5 dl vand
- Rosiner

Rør gæren ud i vandet, tilsæt salt, honning, havregryn. Rør hvedemelet i dejen lidt efter lidt, og rør til dejen er glat. Dæk til med hviskestykke eller staniol, og sæt dejen i køleskabet natten over.
Næste morgen tages dejen ud af køleskabet, og dejen sættes i små klatter på en plade med bagepapir. Brug 2 skeer, ikke hænderne. Der bliver ca. 10 Boller.
Tilføj evt. Rosiner i dejen. Jeg tilføjede rosinerne da der var dej til 2 boller tilbage.
Pensl bollerne med vand.
Lad bollerne efterhæve mens ovnen forvarmes til 220 C eller ved varmluftovn 200 C.
Bollerne bages midt i ovnen 18-20 min.

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Morgenmads muffin med banan og granola uden sukker

Dette indlæg er sponsoreret! Den perfekte start på dagen, til madpakken, aften snacken, mellemmåltid eller den sunde søde tand. Jeg har ...