mandag den 18. april 2011

Pizza med kødsovs og madplan

Dagens indlæg nr. 2 med aftensmaden fra i dag.
Se evt. Indlæg fra tidligere med opskrift på farsbrød, vaniljemuffins, pasta i paprika og boller.

Vi holder Harry Potter marton i disse dage. Det er lidt hårdt at komme igennem alle de mange film, men også super fedt. Der er rigtig dømt hygge i det lille hjem.
Derfor blev dagens menu pizza med kødsovs og revet ost.

Opskriften er meget simpel, da jeg ikke gad at lave en pizza dej. Dejen er købt i netto, og den smagte dejligt. Den var både blød og sprød de helt rigtige steder.
Lav din ynglings kødsovs. Smør tomatsovs på dejen, fyld med kødsovs og drys med revet ost på retten.
Put i ovnen 18-20 Min. Ved 200 grader.
Min kødsovs bestod af løg, hakket oksekød, flåede tomater, majs, basilikum, oregano, salt, peber og champignon fra glas.
Da pizzaen var færdig i ovnen puttede jeg salat ovenpå, men man kan også tilføje små tomater og en hvidløgsdressing.
Det smagte dejligt og lander på 4 ud af 6 stjerner.

Madplaner for den kommende uge ser således ud.
Mandag: Pizza med kødsovs
Tirsdag: Rester
Onsdag: Kylling med ris, blomkål og champignon sovs
Torsdag: Pasta mexico
Fredag: Pasta mexico
Lørdag: Spiser ude, til påskefrokost
Søndag: Mørbradgryde

Mange af opskrifterne vil være at finde på min blog i løbet af ugen..

Planerne for påskeferien er:
Mandag: Vi har handlet ind og hygget med spil i gården.
Tirsdag: Rengøring og sortering i kælderen. GAB! Samt nok en tur til Lyngby storcenter.
Onsdag: Ida kommer og vi skal på Holte havn, hvor vi sikkert skal have et par kolde fadøl, iskaffe eller sodavand. Det bliver herligt!
Torsdag: Muligvis biografen selvom vi er lidt utilfredse med film udvalget.
Fredag: Ikke helt fastsat endnu.
Lørdag: Påskefrokost
Søndag: Lektier og studieplan
Mandag: Fødselsdag hos min søster.

Det bliver en fantastisk ferie :-)

.. Sofie

1 kommentar:

  1. Uhm ser super godt ud. Jeg synes også en købedej er udemærket hvis det skal gå lidt hurtigt :) Men hjemmegjort er velgjort ;)

    /Lise
    http://lisepaasu.blogspot.com

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...