torsdag den 27. oktober 2011

Hønsekødssuppe med porre, kartofler og flutes

I aften serverede jeg denne skønne suppe for mig og Mikkel. Ingredienserne er få, prisen er billig men den smager dejligt!!

Du skal bruge (til 3-4 personer):
- 600 gr. Kartofler
- 400 gr. Hønsekød (kan købes på frost i kvickly og føtex)
- 3 Porre
- 3 Hønse suppeterninger
- 1,5 Liter vand
- Salt og peber
- Hjemmebagt flues, tryk HER eller købe flutes

Tænd ovnen (til flutes)
Kog kartoflerne med lidt salt i 10-15 min.
Lig kartoflerne i lidt koldt vand, og skær dem i mundrette skiver (skræl dem eventuelt først)
Bring en stor gryde vand i kog, og tilføj suppeterningerne.
Skær porrene i små stykker, og kom dem i gryden når suppen koger.
Tilføj straks hønsekødet, kartofler, salt og peber.
Lad det koge under lidt omrøring i 5 min.


Vi var så heldige at have et flutes tilbage fra da jeg lavede laks, avocado og flutes. Opskriften jeg benytter giver 3 flutes, og de kan sagtens fryses. Det smagte næsten lige så skønt, som da det var nybagt.

Endnu heldigere var det, at der er rester til i morgen, så det betyder at jeg blot skal varme det op i morgen. Skønt!!

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Det er altid godt at kreere lækre retter for få penge. Ser godt ud og skal helt sikkert prøves når det for alvor bliver koldt!

    SvarSlet
  2. Ja, især hvis du er studerende ligesom mig :-) Faktisk har mig og min kæreste netop opdaget, at det smager endnu bedre på anden dagen, så lav endelig en stor portion ;)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...