mandag den 24. oktober 2011

Æggesalat på fromage fraiche

Idag spiste jeg en dejlig simpel frokost. Rugbrød med æggesalat.
Jeg har valgt at erstatte mayonnaisen med fromage fraiche. Dog havde jeg intet spændende grønt i huset, så vildt spændtene blev det ikke. Se evt. Her - Der lavede jeg den med små tomater delt på midten.

Jeg brugte:
- 20 gr. Fromage fraiche
- 2 æg
- En halv tsk karry
- Salt og peber

Kom æggene i en gryde, og dæk dem helt til med vand. Når æggene begynder at koge skal de have 6-7 minutter. På den måde er de helt hårdkogte - Hæld koldt vand i gryden, og stil den i håndvasken. Lad dem stå et par minutter, og pil så æggene.
Mos dem med en gaffel, tilføj fromage fraiche, karry, salt og peber.
Velbekommen :)

Denne her ret er til dig, der gerne vil skære mayonnaisen fra. Æggesalat er og bliver bedst med mayonnaise, men vil man spare på kalorierne, er dette et rigtig godt alternativ.

.. Sofie

1 kommentar:

  1. Jo, den ser fin ud med karse eller sådan noget på, men det vigtigste er jo æggesalaten og den ser bare rigtig mums ud:-)
    Tror lige jeg skal prøve din opskrift ved lejlighed:-)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...