onsdag den 16. maj 2012

Langtidshævede kerneboller

Langtidshævede boller med græskarkerner


(Beklager billedekvaliteten, endnu et billede taget med Iphone ved mangel på kamera i nærheden)

Du skal bruge:
100 gr. naturel yoghurt
10 gr. gær
6 dl koldt vand
2 tsk salt
1 håndfuld græskarkerner
800-900 gr. mel
100 gr. havregryn
1 spsk olie

Fremgangsmåde:
Hæld vand i en skål og opløs gæren heri. Tilsæt salt. Kom herefter de resterende ingredienser i og rør rigtig godt rundt, til dejen bliver klistret og ensformig.

Dæk dejen til og kom den i køleskabet natten over eller ca. 8 timer.

Bages ved 225 C i 15 min.

I aften skal jeg i endnu en aftenvagt. Det er ikke lysten der driver værket! Jeg er simpelthen så træt, og vejret er så mørkt og trist.
Jeg ser frem til at have fri torsdag og fredag, selvom det ville have været skønt med en friweekend også! Jeg ved ikke hvad det er med mig for tiden, men jeg føler mig energiforladt. Måske er det på tide at få tjekket blodprocenten.
Jeg er et af de heldige mennesker der har en kronisk lav blodprocent, og ved nærmere undersøgelse viste det sig, at jeg ikke kan deponere jern, ligesom andre mennesker. Det vil sige at jeg hver dag skal have føde til at dække mit jernbehov. Det er næsten umuligt.. I slemme perioder indtager jeg jernpiller, og jeg har på fornemmelsen at det er ved at være tid.

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...