torsdag den 10. maj 2012

Kylling frikadeller med tomatsauce og ris

Sundt med sundt på! Det er temaet lige for tiden, da der nu er under 2 måneder til jeg skal 14 dage til Italien, hvilket betyder bikini. ÅH NEJ ;)



Du skal bruge:
- Ris
- En dåse flåede tomater med basilikum
- 450 gr. hakket kylling
- 1 æg
- Et revet løg
- Et fint hakket hvidløg
- 2 spsk hvedemel
- Salt og peber
- Lidt smør til stegning

Fremgangsmåde:
Kog risene.
Bland kylling, løg, hvidløg, mel, salt og peber sammen.
Sæt evt. Farsen i køleskabet 30 minutter.
Form så farsen til små frikadeller og steg dem på panden med lidt smør.
Varm de hakkede tomater i en gryde.

Og så er der serveret! Nemt, billigt, sundt og ganske udemærket.

Idag har jeg endelig en fridag! Jeg har arbejdet hele weekenden og der har været nok at se til på arbejdet. Idag nyder jeg at lave næsten ingenting, og ved frokost tid vil jeg aflægge min mor et syge besøg.
I morgen står den atter på arbejde, men det gør nu ingenting. Jeg har nemlig fri weekend! Og IHHH hvor jeg glæder mig.
Næste uge hedder skemaet aftenvagt x 3, fri torsdag og fredag men så kalder weekenden vagterne, og det betyder at jeg lørdag og søndag skal stå op kl.5. Ikke just mit favorit tidspunkt, men jeg er jo ved at være vant til det.
Håber at alle i fantastiske læsere har det godt!

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...