mandag den 23. januar 2012

Stuvet hvidkål med frikadeller

Hej alle sammen.
Først og fremmest tak til jer, der tålmodigt har ventet og ikke forladt mig. Jeg er mere taknemmelig end i aner. Nu er jeg langt og længe tilbage, og glæder mig til at blogge igen.

Min første skønne opskrift er stuvet hvidkål. En sund ret, som smager rigtig dejligt med frikadeller til.


Du skal bruge - til 2 personer:
0,5 kg hvidkål
0,3 liter vand
8 gr. smør
1,3 dl cremefine
0,3 dl mælk
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Fjern bladene fra kålhovedet. Skær kålen i grove stykker (ikke for små), og lad dem koge i let saltet vand. Kog kålen under låg i cirka 10-12 min.
Sigt kålen og tør den i køkkenrulle, og skær derefter kålen i lidt mindre stykker.
Kom smør, fløde og mælk i en gryde og bring det i kog. Husk at røre godt rundt.
Tilføj kålen, salt og peber og lad atter retten koge i et par minutter.

Smager bedre end det ser ud ;)

Se evt. Opskriften på frikadeller her!

.. Sofie

3 kommentarer:

  1. JAA! Du er tilbage :)

    Det ser super lækkert ud!

    SvarSlet
  2. Uhmm, det skal vi også have i denne uge :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Trine: Ja, endelig!! :) mange tak.

    Birthe: Vi spiser det ret ofte. Det er jo heldigvis ret sundt og så smager det bare skønt :)

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...