fredag den 27. januar 2012

Marcipankage med chokoladeovertræk

I onsdags fik jeg mit eksamensbevis og to sygeplejerskenåle. En fra skolen og en fra min fagforening (dansk sygeplejeråd). Min mor, svigermor, Mikkel og storebror var med på skolen, for at se mig modtage beviset. Det var en dejlig dag, efterfulgt af en masse gæster hos mine forældre.
Jeg fik de bedste gaver. En masse smykker og et sygeplejerske ur hvor mit navn står graveret i.

Gæsterne blev budt på Marcipankage.


Opskriften er fundet HER!

Til 24 personer skal du bruge:
500 gr. Marcipan
500 gr. Sukker
11 Æg
500 gr. Smør
150 gr. Hvedemel
150 gr. Lys overtrækschokolade

Fremgangsmåde:
Pisk marcipan, sukker og smør til det bliver hvidt (Jeg brugte el pisker til det hele).
Pisk æggene sammen, og hæld det langsomt sammen med Marcipan"dejen" mens du pisker.
Kom herefter melen i og rør rundt til en ensartet dej.
Kom dejen på en bradepande med bagepapir på.



Bag kagen i 35-40 min. 200 C. (I opskriften står der 40-45 min. Men min kage var ret sort efter 39 min.)

Lad den køle af, og smelt så chokoladen over vandbad.
Tag en pensel og smør chokoladen på kagen.

Den er nem at lave, kræver få ingredienser og smager dejligt.

God fredag alle sammen!

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Nøj hvor ser den god ud :)

    Må vi ikke se dine gaver?

    SvarSlet
  2. Tak :) jeg er lidt ked af at jeg ikke fik taget et ordentligt billed..
    Det kan du tro at i må :) jeg vil blogge om dem i løbet af den kommende uge.

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...