torsdag den 8. december 2011

D.8 Dec: Vanilje småkager

Vaniljesmåkager, dejlig nemme og lige til at udstikke og pynte.

Vi valgte dog en nemme løsning, og lavede de fleste runde :-)

Opskriften kommer endnu en gang fra Amo's store julebagebog 2011.
Det er verdens simpleste opskrift, og det kræver ingredienser som man ofte har hjemme, hvis man altså bager bare en gang i mellem ;)

Ingredienser:
350 gr. hvedemel
150 gr. sukker
225 gr. blødt smør
1 æg
1 tsk. vanilje

Fremgangsmåde:
Hæld mel, sukker og vanilje i en skål, og smuldrer smørret ned i.
Tilsæt ægget, og ælt dejen.
Pak dejen ind i bagepapir og stil den koldt i 30-60 min.
Rul dejen ud i 2-3 mm tykkelse og udstik den med kagefigurer.

Bagetid: Ca. 8-10 min. Ved 200 C forvarmet ovn, eller 180 C varmluftovn.

Desværre blev mine en anelse brændte, da mig og min veninde som jeg bagte sammen med, havde lidt for mange småkager, konfekt, dekorationer og andet kørende på en gang.. Ups! ;) Men de smagte nu dejligt alligevel.

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...