UnikPris.dk

lørdag den 21. januar 2017

Tomatsalat og rose vin

Tomatsalat bestående af tomater i skiver, salattern, løg og olivenolie

Det er en klassiker, især i Grækenland hvor den smager himmelsk.
Det er heldigvis ikke svært at efterligne grækerne en smule. I den oprindelige græskeversion er der oftest oliven og agurk i også.

Jeg har lavet den helt nemme udgave, men tag ikke fejl. Det smager jo dejligt alligevel :-)
Denne salat blev indtaget med mørbradbøffer og flødekartofler, men den kan også spises alene, f.eks til frokost.


Det er blevet weekend i det ganske land, dog ikke for alle. Jeg har nemlig arbejdsweekend med aftenvagter. Jeg er et af de få mennesker der glæder mig til på mandag ;-)

God weekend!

.. Filo

2 kommentarer:

  1. Yum, det er bare en evig klassiker :D

    - A

    SvarSlet
  2. Det er også en af mine favoritter, drømmer mig lige en tur til Kreta imens :-)

    SvarSlet

Morgenmads muffin med banan og granola uden sukker

Dette indlæg er sponsoreret! Den perfekte start på dagen, til madpakken, aften snacken, mellemmåltid eller den sunde søde tand. Jeg har ...