onsdag den 19. marts 2014

Græsk farsbrød med rodfrugter og bearnaise sauce (uden smør)

Græsk farsbrød med feta, oliven, løg, æg, mælk og mel - Serveret med rødbeder og kartofler - hertil bearnaise sovs uden smør




Det er virkelig længe siden at jeg serverede denne ret herhjemme, men den smagte dejligt og fortjener bestemt at få sit eget lille indlæg.
Min blog er stille og det beklager jeg. I denne her uge arbejder jeg 58 timer så bloggen er atter blevet nedprioriteret.

Du skal bruge:
Hakket oksekød
Løg 1-2 stk
En skefuld mel
1 æg
1 æggehvide (kan undlades)
To håndfuld feta
En håndfuld sorte feta uden sten
Krydderier

Retten tilberedes som farsbrød hvor det hele røres sammen og kommes i ovnen til det er gennem varmet.
Jeg serverede det med kartofler og rødbeder tilberedt i ovn med lidt olie. Derudover knorr bearnaise sovs tilberedt på mælk (uden smør).

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Lækkert :) Tror vi skal have noget lignende i morgen!

    SvarSlet
  2. God ide :) feta og oliven giver retten noget helt særligt.

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...