tirsdag den 3. september 2013

Fedtfattige havregrynskugler med kaffesmag

Fedtfattige havregrynskugler med kaffe espresso shot, skyr, vanilje og kokospynt


Jeg har tidligere lavet dem her og denne her gang har jeg hentet inspiration fra samme opskrift men der er foretaget et par ændringer.

Du skal bruge:
- 10 gr. kokosmel
- 1 espresso shot eller stærk kaffe
- 120 gr. havregryn
- 100 gr. skyr
- 5 gr. vaniljeessens
- 1 tsk vaniljesukker
- 20 gr. sødemiddel
- 2 spsk vand
- 15 gr. kakao



Fremgangsmåde:
Bland alle de tørre ingredienser sammen først. Kom så alt det våde i og bland det godt rundt. Kom kaffen i til sidst. Kaffen må gerne være lun stadig.
Rul massen rundt til små kugler.
Tril dem i kokosmel og kom dem på køl i mindst en time, gerne længere.


Jeg fik 41 stk's i alt. Dermed cirka 15 kalorier pr. styk.
Jeg spiste et par stykker mens jeg drak en kop varm grøn tee og lagde puslespil. Jeg er i gang med et spil med 1000 brikker. Det trækker tænder ud, men hvor er det bare hyggeligt.
God tirsdag alle sammen :-)

.. Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...