mandag den 4. juni 2012

Koteletter i pikant cremet champignon sauce

Koteletter i pikant cremet champignon sauce med bløde løg og ris



Vi er blevet rigtig glade for sammenkogte retter, retter der skal i ovnen og isærdeleshed retter med champignon, bløde løg og cremefine.
Alligevel skal retterne jo fornyes og varieres, og det her er et eksperiment, som må siges var meget vellykket.

Du skal bruge - til 2 personer:
- Olie
- 2 Koteletter
- Ris
- 250 gr. Champignon
- 1 flaske Cremefine
- 1 Løg
- 100 gr. Pikant smøreost
- 1 spsk Heinz hot chili sauce
- 4 spsk Heinz tomatketchup
- Paprika, salt og peber

Fremgangsmåde:
Brun koteletterne i en dyb pande i lidt olie. Tilføj champignon i skiver.
Tilføj cremefine, smøreost, chili sauce og ketchup.
Smag til med krydderierne.
Det hele kommes i et fad og løg ligges ovenpå.
Sæt ris over.
Retten skal have 20-25 i varmluft ovn 175 c.


Her ses retten inden den kommer i ovnen. Løgene bliver dejlige bløde og smager skønt sammen med kødet. Er du ikke fan af bløde løg, kan de undlades eller hakkes og kommes i panden sammen med champignonerne.


Jeg har haft fri i dag, og imorgen står skemaet på dagvagt 7-15. Onsdag har jeg aftenvagt 15-23. Jeg er i gang med at forsøge at bytte en vagt på torsdag, da jeg har aftenvagt men desperat har brug for en dagvagt.. Håber det lykkes.

God aften alle sammen.

.. Sofie

2 kommentarer:

  1. Mums det ser godt ud! Vi skal have koteletter i fad i denne uge, tror jeg vil prøve noget a la dette :-)

    SvarSlet
  2. God ide :-) jeg tror bestemt ikke at du vil blive skuffet.

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...