tirsdag den 5. september 2017

Derfor er det ikke for tidligt at glæde sig til jul - nam, nam, nam

Julen nærmer sig - måske med langsomme skridt, men den er på vej .. Åh du søde juletid.

DR + tv2 har netop meldt årets julekalendere ud, og sikke en debat det har skabt på internettet. Mange synes at det er aaaalt for tidligt at glæde sig til jul.
Jeg synes heldigvis at man helt selv skal have lov til at bestemme. Forventningens glæde er nu den største.
Jeg giver dog gerne - til jer sure julehadere ;) et bud på hvorfor jeg glæder mig til jul.


Juletøj - både sødt og behageligt.


Levende lys der bidrager til hyggen.


Tivoli tur med julekaffe - nam, nam, nam.


Denne her julekaffe er bestemt også noget jeg ser frem til at smage igen.


Varm te i julekop med duften af kanel, neliker og appelsin.


Hjemmelavet appelsin sirup med vaniljestang og smagen af jul - til vafler, pandekager, kaffen og æbleskiver.


Hjemmebrygget kaffe med julesirup.


Gløgg og gerne julemarkeds tur til Berlin - fast tradition hvert år.


Hjemmelavet konfekt med marcipan, nougat, chokolade og alt verdens pynt.



Ej at forglemme vores danske julemad. Flæskesteg, kartofler i brun sovs, rødkål... Ja tak!



Glæden ved at pynte op, hjemlig hygge.

Jeg kunne blive ved, ved og ved men her er i hvert fald lidt af det jeg glæder mig til.
Julen er hjerternes fest, familiens tid, varmen i kulden.

.. Filo

3 kommentarer:

  1. Og så kom jeg lige i "glæder mig til jul" stemning! :-)

    SvarSlet
  2. Nu glæder jeg mig også :)
    Tag endelig et kig på min blog: www.annesondergaard.dk

    SvarSlet
  3. Så skønt at høre :-)
    Det er nu også en fantastisk tid.

    SvarSlet

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...