søndag den 10. september 2017

Den nemmeste og mest cremede iskaffe med kondenseret mælk

Mine 3 måneder i Asien bød på meget forskelligt kaffe - både virkelig dårligt og rigtig godt.

Den bedste men også meget simple iskaffe vandt mit hjerte, hvor kondenseret mælk giver en helt ny smagsoplevelse.


Jeg har selvfølgelig lavet min egen udgave efter hjemkomst og det kan næsten ikke blive nemmere.
Jeg bruger 2 tsk Instant kaffe og blander det med lidt koldt vand.
Derefter tilsætter jeg en god håndfuld isterninger og til sidst kondenseret mælk fra dåse.
Rør godt rundt og værsgo, så er der serveret :-)

Jeg ved godt at sæsonen for iskaffe er ved at være ovre, meeeen jeg er fan hele året rundt.

Jeg fandt ud af i Asien, at jeg er blevet et af de mennesker man ikke skal tale til før morgenkaffen er indtaget. Og dog, tale kan måske gå an de fleste dage, men træffe beslutninger... nej, nej, nej.
Derfor er jeg meget glad for at bruge denne opskrift i hverdagen, hvor blender og alt muligt andet ikke kræves.

God søndag

.. Filo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Avocado med rejesalat, mums

Avocado med rejesalat.. Du skal bruge: 1 a vocado 2 håndfulde  r ejer 2 tsk m ayonnaise 2 tsk c reme fraiche 1 pift c i...